Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Enkele Crocus versicolor vormen in een bollenbedCrocus heuffelianus en de cv. 'Snow Princess' in een humusbed
Je gaat op pad het pad van Danny achterna Kris ! Het loopt hier stilaan naar zijn einde vrees ik.Nog een paar achterblijvers.Crocus etruscus
De laatste weken vallen voor mij wat tegen , de hoofdbloei van de krokussen valt hier voor een stuk " in het water" dit jaar . We hebben maar een paar goede momenten gehad en net dan moest ik werken of waren we niet thuis Gisteren toch nog wat beelden gemaakt maar zeker geen top dag De hoofdbloei van Crocus tommasinianus in alle vormen en kleuren .....
Op pad in het pad .....
Mooi om te zien , Kris , dit zijn dan spontane zaailingen neem ik aan ?
Crocus gramensis (was cvijcii) ....Niet de makkelijkste in ons klimaat ...
Crocus biflorus ex Genua , een eigen collectie
Citaat van: Danny Bonnez op 21 februari 2024, 19:27:33Enkele Crocus versicolor vormen in een bollenbedCrocus heuffelianus en de cv. 'Snow Princess' in een humusbedPrachtig Danny !! Is die donkere ook een versicolor ?
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 februari 2024, 16:26:57Crocus gramensis (was cvijcii) ....Niet de makkelijkste in ons klimaat ...Een tweede bloem die zich ontwikkelde ...Las nu gisteren weer dat Crocus gramensis wel aanvaard is maar nog steeds niet officieel beschreven ...
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 februari 2024, 18:08:56Op pad in het pad ..... Citaat van: Danny Bonnez op 21 februari 2024, 17:51:56Mooi om te zien , Kris , dit zijn dan spontane zaailingen neem ik aan ? Dat veronderstel ik Danny , heb alleszins nooit de intentie gehad om ze in het pad te planten.Maar inderdaad , daar doen we het voor .