Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Penstemon 'Six Hills' is de beste Penstemon voor de rotstuin. Bloeit zeer rijk met grote bloemen in een dieproze kleur. Een aanwinst, met dank aan de gulle schenker.
Deze Lamium sandrasicum staat nog in een potje, nog niet uitgeplant. Iemand enig idee over de cultuur van deze schoonheid. Ik heb vroeger ooit nog een exemplaar in de tuin gehad die het maar een paar seizoenen volhield.
Citaat van: Thomas Eckert op 4 mei 2024, 05:41:23Citaat van: Luc Scheldeman op 3 mei 2024, 16:52:54Citaat van: Thomas Eckert op 3 mei 2024, 16:44:03Richteria (Pyrethrum ) leontopodium...Prachtige plant, maar bij ons overleeft die nooit erg lang. Iets voor mijn overdekt frame !Hartelijk dank Luc en Kris...Een kalkvrij substraat met goede drainage en permanente bescherming tegen vocht... dat is alles. Ik denk dat het heel goed werkt in een alpenhuis of overdekt frame...zoals dat van Luc. Als ik er zaadjes van kan oogsten, weet ik nu dat jullie allebei geïnteresseerd zijn...😉 Dit jaar zijn de stengels echter niet goed.Dit jaar zijn de stengels echter ongewoon lang... en dat vind ik een beetje jammer. Maar ik ben toch dankbaar dat ik zulke juweeltjes kan kweken.Mocht je dan toch zaad teveel hebben, Thomas hou ik me zeker ook aanbevolen.
Citaat van: Luc Scheldeman op 3 mei 2024, 16:52:54Citaat van: Thomas Eckert op 3 mei 2024, 16:44:03Richteria (Pyrethrum ) leontopodium...Prachtige plant, maar bij ons overleeft die nooit erg lang. Iets voor mijn overdekt frame !Hartelijk dank Luc en Kris...Een kalkvrij substraat met goede drainage en permanente bescherming tegen vocht... dat is alles. Ik denk dat het heel goed werkt in een alpenhuis of overdekt frame...zoals dat van Luc. Als ik er zaadjes van kan oogsten, weet ik nu dat jullie allebei geïnteresseerd zijn...😉 Dit jaar zijn de stengels echter niet goed.Dit jaar zijn de stengels echter ongewoon lang... en dat vind ik een beetje jammer. Maar ik ben toch dankbaar dat ik zulke juweeltjes kan kweken.
Citaat van: Thomas Eckert op 3 mei 2024, 16:44:03Richteria (Pyrethrum ) leontopodium...Prachtige plant, maar bij ons overleeft die nooit erg lang. Iets voor mijn overdekt frame !
Richteria (Pyrethrum ) leontopodium...
Citaat van: Frankie Wulleman op 5 mei 2024, 22:25:45Penstemon 'Six Hills' is de beste Penstemon voor de rotstuin. Bloeit zeer rijk met grote bloemen in een dieproze kleur. Een aanwinst, met dank aan de gulle schenker.Inderdaad heel bloemrijk Frankie ! En blijkbaar eentje dat onze natte winters doorstaat ...
Luc... De Campanula andrewsii is adembenemend mooi. Prachtig plat.Heb je hem in een overdekt frame?Is deze soort eenhuizig, zoals veel van de Griekse Campanula?
Een vrolijke combinatie met Erinus alpinus , de 'Alba' vorm en een kleine Helianthemum uit de Pyreneeën waarvan ik de naam niet weet .
Een kleine digitalis (vingerhoedskruid) van hooguit 30 cm hoog. Digitalis obscura "Sunset"Digitalis obscura komt in de natuur voor in Spanje.