Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Nog zo een favoriet die ook altijd tot de uitdagingen behoord ....Familielid van de reeds getoonde Lecanophora subacaulis en ook uit Zuid Amerika .....Nototriche macleanii met een eerste bloem .
Je hebt deze dus ook nog altijd in de collectie, Kris. Knap is dat.
Phlox adsurgens 'Wagon Wheel' is hier wel altijd een uitdaging geweest om in leven te houden . Houd van een koelere standplaats en meer humusrijke grond die nooit helemaal uitdroogt . Maar te nat heeft hij dan ook weer niet graag . Na de natte herfst en winter zag hij er niet goed uit en dacht ik dat ik hem kwijt was . Hij heeft zich toch hersteld en bloeit weer een beetje ...
Wat een feest als de enige echte Muehlbergella oweriana (vroeger Edraianthus ) weer eens volop in de bloei staat !
Het is een hele uitdaging om , met onze klimaatsomstandigheden , Oxalis loricata in leven te houden en nog te laten bloeien ook . Dus ben ik wel blij met het resultaat van dit jaar ...
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 mei 2025, 10:05:43Het is een hele uitdaging om , met onze klimaatsomstandigheden , Oxalis loricata in leven te houden en nog te laten bloeien ook . Dus ben ik wel blij met het resultaat van dit jaar ...Zo mooi als in de natuur krijg je ze hier natuurlijk niet ...
Sphaeralcea caespitosa is al goed op dreef ....
Der staat hier heel wat 'moeilijk spul' te kijk ! Knappe kwekers !!Hier levert een jonge Campanula alpestris een (één) bloem, mooi is ze wel.Voor mijn gevoel zeker geen gemakkelijke jongen in de tuin.
We duimen met zijn allen voor zaadzetting Kris !
Dianthus 'Inschriach Dazzler (én andere grasanjers trouwens) vind ik ook niet bepaald gemakkelijk. 2 jaar geleden verloor ik mijn plant, maar gelukkig had ik een paar stekjes genomen waarvan er enkele overleefd hebben waardoor ik nu weer voor het eerst bloei heb op deze favoriet.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 28 mei 2025, 11:57:15Der staat hier heel wat 'moeilijk spul' te kijk ! Knappe kwekers !!Hier levert een jonge Campanula alpestris een (één) bloem, mooi is ze wel.Voor mijn gevoel zeker geen gemakkelijke jongen in de tuin.Een heel mooie soort Luc en echt veel bloemen tegelijk kreeg ik er in het verleden ook nooit op ....Hoogstens één keer 3 tegelijk .En heel lang levend waren ze hier tot nog toe ook niet echt . Heb hem ook weer opnieuw geprobeerd en afwachten maar . Maar knappe prestatie en koesteren wat je nu hebt .