Voor de eerste keer in mijn lange rotsplanten bestaan is het me gelukt om Polemonium viscosum in bloei te krijgen ....Geen makkelijke en algemene klant deze Amerikaan....
Mij is het ook ooit een keer gelukt Kris, de kleur was echter iets meer grijs/blauw dan jouw exemplaar (kan ook aan de camera liggen). In de tuin was het na de winter helaas afgelopen met het feestje.... foto's van 2021.
Voor de eerste keer in mijn lange rotsplanten bestaan is het me gelukt om Polemonium viscosum in bloei te krijgen ....Geen makkelijke en algemene klant deze Amerikaan....
Prachtig Kris, ooit heb ik hem ook gehad, maar niet voor lang.
Join the club, Herman!
Knappe prestatie ook Luc , spijtig dat het daarna over was .
Ik had hem ook gepost op Facebook en daar kreeg ik enorm veel reacties van liefhebbers die ook de ervaring hadden dat het een heel slechte bloeier was in cultuur . Of het nu in Noorwegen was of zelfs in bepaalde delen van de USA ....nagenoeg hetzelde verhaal van povere bloei in gevangenschap . Slechts ergens in Canada was er iemand die schreef dat het bij hem in de tuin een beetje een pest was omdat hij zich daar overal uitzaaide . Ook bijvoorbeeld iemand als Anne Spiegel met haar machtige tuin in Amerika kon hem niet lang houden.
Dus maar afwachten wat het wordt op termijn , ik dek hem wel af in de wintermaanden . Ik denk dat hij heeeeel veel zon en licht moet krijgen Frankie en Herman ?