En tot slot ook de tweede soort die ik er zeer graag wou aantreffen ....missie geslaagd.
Ophrys cretica ssp.ariadnae .
In de laatste foto broederlijk naast spruneri .
We zijn even voldaan en besluiten door te rijden naar het zuidelijk gelegen Agia Gallini om de inwendige mens nog wat te versterken .
Ik ken er geen fluit van Kris, maar ik weet het wel wanneer ik een mooi bloempje zie ! Dit is echt wel een schitterende serie van al die orchideetjes ! Op foto zijn ze bijna nog mooier dan live.. gezien de afmetingen!
Iets echt kennen doen we nooit Luc

We denken het soms maar stellen dan weer vast dat er nog zoveel te leren valt in de wonderlijke wereld van de planten . Ook ik voel me nog geen kenner van de materie maar ik ben er natuurlijk wel enorm door gefascineerd

Het verbaast me niet dat je ongevoelig zou zijn voor mooie bloemen ook al liggen ze niet speciaal in je interesse gebied . Je hoeft ook niet met alles intens bezig te zijn om het mooi te vinden . Je hebt wel een belangrijk punt ...Die foto's zijn natuurlijk een beetje uit vergroot en een niet kenner die deze bloemen voor de eerste keer in het echt ziet zou wel eens kunnen verschieten ....