Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Ook Crocus roseoviolaceus kwam zaterdag open in het frame ....iets te ver zelfs ....
Een topper, Kris, en je hebt hem ook al enkele jaren dacht ik?
En dan toch nog een Crocus nubigena .Had gedacht dat ze dit jaar niet zouden bloeien ....
Zonder meer een topper, Kris.
Crocus orphei staat ook in bloei momenteel . Zeker een goede soort en op termijn ook te proberen in de tuin zonder bescherming . Deze soort maakt nogal wat blad aan tegelijkertijd met de bloei .
Waarom heb je het vermoeden dat hij ook in de open tuin zou kunnen, Kris?
In een potje Crocus alatavicus vond ik zowaar eentje met geel getinte buitenste bloemblaadjes ipv het gebruikelijke wit ...
Dit is een eigen gembosii vorm , benieuwd hoe die open zal zijn
Lijkt goed op de Magic Touch van Janis , Kris . Ben ook wel benieuwd naar de binnenkant , spannend ......
Nooit van gehoord, Luc, hij lijkt wat op een sieberi en is daarmede zeker niet verkeerd.
Moeilijk te geloven dat her zo heet was in de Rupelstreek !
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 10 februari 2025, 21:49:59En dan toch nog een Crocus nubigena .Had gedacht dat ze dit jaar niet zouden bloeien ....Citaat van: Frankie Wulleman op 10 februari 2025, 21:59:40Zonder meer een topper, Kris.Zonder meer Frankie maar ik heb er hier voor gevreesd omdat de bolletjes nogal fel verkleind waren . Had ik gemerkt bij het verpotten deze zomer. Ik had in 2022 een te mager substraat (te mineralig ! )genomen en dat is sommige soorten niet zo goed bekomen . Ik heb deze zomer weer moeten bijsturen !
Plaats delict ......
Het is er eentje die volgens de bijbel van JR maar op één locatie gevonden is, en gezien zijn zeldzaamheid heeft hij hem naar zijn vrouw genoemd, die zit/zat namelijk ook vaak alleen ! Hij stond zowel vorig als dit jaar in zijn cataloog.
Ik zie de Crocussen daar vandaag toch niet open gaan Kris !