Bij het tuincentrum hier in Leusden heb ik vorig jaar 30 bolletjes gekocht van wat Crocus 'Tricolor' zou moeten zijn. Een deel blijkt Crocus 'Firefly', zie de foto's in mijn eerdere post. Maar vandaag bleek er nog een tweede soort/variëteit tussen te zitten. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Dat is C. etruscus , Hans . waarschijnlijk de cv. 'Zwanenburg' die veel in de groothandel te vinden is . Geen enkele bol tricolor , die is nochtans ook goed te vinden in de groothandel ?
Crocus 'Zwanenburg' is volgens mij lichter lilakleurig en bij deze crocus lopen meerdere strepen door tot aan de top van de segmenten. Maar ik hoop dat het Crocus etruscus is, want dat vind ik een mooie soort. Ik heb Crocus 'Tricolor' vorig jaar nog bij 2 andere aanbieders (waaronder Micheal Camphausen) gekocht, dus afwachten maar of dat wel de echte C. 'Tricolor' zijn.
Ik had in het verleden ook Crocus 'Tricolor' gekocht bij het tuincentrum hier in Leusden, toen was het wel de echte, de foto's zijn uit 2013.