Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Deze krokus heb ik in 2019 verzameld in Italiƫ in de omgeving van de stad Cuneo op 1100 meter hoogte . Determineren is soms moeilijk , is het een vernus , neapolitanus of neglectus of een hybride ? Een zuivere vernus is dit alvast niet .....
Een volgende Crocus minimus komt in bloei ......is even donker als de bavella vorm maar heeft een mooi streepjespak
Citaat van: Danny Bonnez op 25 maart 2025, 20:11:03Deze krokus heb ik in 2019 verzameld in Italiƫ in de omgeving van de stad Cuneo op 1100 meter hoogte . Determineren is soms moeilijk , is het een vernus , neapolitanus of neglectus of een hybride ? Een zuivere vernus is dit alvast niet .....In mijn beleving toch vooral vernus bloed Danny ....
Citaat van: Danny Bonnez op 25 maart 2025, 20:15:57Een volgende Crocus minimus komt in bloei ......is even donker als de bavella vorm maar heeft een mooi streepjespakZeker de moeite Danny
Het crocusseizoen voorbij? Bijlange niet. Hier nog een late vorm van C. vernus.In de tuin van een VRV-lid zag ik dit weekend trouwens nog heel wat vormen van Crocus vernus in bloei.
Een van de laatste vormen van Crocus minimus
Citaat van: Thomas Eckert op 24 maart 2025, 07:14:21Naamloos en waarschijnlijk niets bijzonders... maar ik dacht dat het een mooi contrast zou vormen met de donkere rotsen. Daarom heb ik deze krokus destijds verplaatst van de weide naar de rotstuinIs ook een heel mooi contrast Thomas !
Naamloos en waarschijnlijk niets bijzonders... maar ik dacht dat het een mooi contrast zou vormen met de donkere rotsen. Daarom heb ik deze krokus destijds verplaatst van de weide naar de rotstuin
Citaat van: Danny Bonnez op 1 april 2025, 19:35:40Een van de laatste vormen van Crocus minimusHeel speciaal Danny , met zijn streepjes pak .
Dit zijn wellicht de allerlaatste krokussen van het seizoen die momenteel in bloei komen Crocus minimus