Narcissus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 1 januari 2025, 09:19:31

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 16 december 2025, 16:18:59
Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 december 2025, 16:24:55Hier enkele zaailingen bij elkaar.
Zijn de zaailingen identiek met de ouderplant ?
[/quote

Voor zover ik het kan beoordelen lijkt dit wel zo Luc !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 december 2025, 10:48:02
Citaat van: Luc Scheldeman op 16 december 2025, 07:11:37Het is voor mij wel degelijk een asturiensis Kris. Daar heb ik geen twijfel.
De vroege bloei valt mij wel elk jaar op. Hier komen de asturiensis'en zelfs nog niet boven, maar ik heb dan ook een relatief koude tuin.

Ok Luc , bedankt om te bevestigen. Dacht dat je eraan twijfelde  :-X  :-X  Nu ,ik vind het mede door die heel vroege bloei een geweldige vorm ....Moet zeggen dat de bloemen ook goed tegen het slechte weer (regen bijvoorbeeld) bestand zijn! Voorlopig groeit hij wel traag aan ...De bollen moeten mijn inziens wel goed doorlatend staan in de tuin , maar dat is misschien ook zo met andere asturiensis vormen ?
Mijn tuin is inderdaad wat meer beschermd en waarschijnlijk wat warmer dan de jouwe Luc. Maar even goed is dit een heel vroege vorm die ik ook elders in andere tuinen zie bloeien nu (beelden FB)   

De Cedric bloeit normaal altijd ruim voor kerstmis hoor en lees ik links en rechts. Heel veel vroeger dan de andere asturiensis'.  Deze laatste gaat hier ook al jarenlang goed buiten in een verhoogd bed, hij lijkt me niet echt moeilijk.
Harelbeke-West-Vlaanderen