Galanthus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 2 januari 2025, 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

De prachtige Galanthus elwesii ‘Sweet Alice ’ van Valentijn ...Goede groeier en goede bloeier met grote bloemen ... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Galanthus plicatus 'Golden Fleece' begint er ook aan ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 januari 2025, 15:12:40
Maar ook diverse Galanthus soorten maken daar deel uit van de beplanting .Galanthus elwesii 'Godfrey Owen' gaat stilaan aan zijn mooie bloei beginnen .
Citaat van: Frankie Wulleman op 17 januari 2025, 19:44:47Deze ken ik eigenlijk niet, Kris. Ik zie dat deze geen groen binnenste heeft?
Speciaal voor de Frankie nog wat meer details van deze geweldige sneeuwklok ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Marc Coolens

Mooie groepen Kris en Frankie . Wasp is zeker door de smalle vorm speciaal , heb ik wel al eens verloren.
Gisteren was een topdag voor alle plantjes veel zon, Hoera
G. Castlegar bloeit hier reeds 5 weken.

Marc Coolens

Ook de geeltjes maken zich klaar

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op 28 januari 2025, 12:42:59
Ook de geeltjes maken zich klaar

Madeleine is hier nog niet zo ver Marc .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op 28 januari 2025, 12:39:52
G. Castlegar bloeit hier reeds 5 weken.

Dankbare cv in dat geval ! 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Marc, het was gisteren inderdaad een topdag! Spijtig dat de zon vandaag wegblijft.
Wel was er hier gisteren veel wind en zwierden de klokken er duchtig op los. Al goed dat ze geen geluid maken.  --11
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Bert Stegeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 26 januari 2025, 16:03:35
Met deze koude temperaturen blijven de meeste sneeuwklokjes nog dicht. Daardoor lijken ze allemaal wat op elkaar. Enkele springen er toch tussenuit.
Galanthus 'Trumps' (foto 1) en Galanthus 'Wasp' (foto 2)

mooi groepje frankie

Bert Stegeman

staat er mooi bij kris
hier in de voortuin ook veel wit --11

Marc Coolens

Ja Herman alleen de klokken mogen luiden als ze naar Rome vertrekken en eitjes meebrengen. :D

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Bert Stegeman op 28 januari 2025, 20:31:41
staat er mooi bij kris
hier in de voortuin ook veel wit --11

Dank je Bert , jawel er duikt steeds meer wit op ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Galanthus 'Pieces of Eight'  , ontstaan uit G. elwesii en G. plicatus ( of G. x hybridus voor sommigen   ) , is ook begonnen met de bloei . 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Gemakkelijk en goed groeiend ...Galanthus elwesii 'Kite'.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 januari 2025, 09:12:27
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 januari 2025, 15:12:40
Maar ook diverse Galanthus soorten maken daar deel uit van de beplanting .Galanthus elwesii 'Godfrey Owen' gaat stilaan aan zijn mooie bloei beginnen .
Citaat van: Frankie Wulleman op 17 januari 2025, 19:44:47Deze ken ik eigenlijk niet, Kris. Ik zie dat deze geen groen binnenste heeft?
Speciaal voor de Frankie nog wat meer details van deze geweldige sneeuwklok ...

Dat is heel wat duidelijker, Kris. Lijkt ook een goede groeier.
Lichtervelde, West-Vlaanderen