Peatbed

Gestart door Kris De Raeymaeker, 24 juli 2011, 23:05:15

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Kleurrijke Shortia's ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 20:08:21
Kleurrijke Shortia's ...

Dat is wel het minste wat je kan zeggen, Kris.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Theo Stronks

Kleurrijke Shortia's ...
Prachtig Kris,hopelijk volgend jaar met veel bloemen ((2

Kris De Raeymaeker

Kleurrijke Shortia's ...
Citaat van: Theo Stronks op 18 december 2024, 19:27:45Prachtig Kris,hopelijk volgend jaar met veel bloemen ((2

Dat is een ander paar mouwen Theo ....ik houd deze wel over en hij groeit redelijk goed maar veel bloemen produceren is een ander verhaal .
Dan is Shortia galacifolia ssp. brevistyla echt de best bloeiende hier ...

Kris De Raeymaeker

Ook in het peatbed wordt er stilaan een voorjaarsgevoel gecreëerd ...Zoals gebruikelijk met een aantal bekende hoofdrolspelers zoals bijvoorbeeld diverse Eranthis soorten ....zijnde Eranthis 'Schwefelglanz' en Eranthis 'Orange Glow' .

Kris De Raeymaeker

Maar ook diverse Galanthus soorten maken daar deel uit van de beplanting .Galanthus elwesii 'Godfrey Owen' gaat stilaan aan zijn mooie bloei beginnen .

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 januari 2025, 15:08:16
Ook in het peatbed wordt er stilaan een voorjaarsgevoel gecreëerd ...Zoals gebruikelijk met een aantal bekende hoofdrolspelers zoals bijvoorbeeld diverse Eranthis soorten ....zijnde Eranthis 'Schwefelglanz' en Eranthis 'Orange Glow' .
Kris, heb je buiten de verwarming opstaan? Hier nog niet veel te zien.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 17 januari 2025, 15:43:07
Kris, heb je buiten de verwarming opstaan? Hier nog niet veel te zien.

Misschien is ons huis niet zo goed geïsoleerd Herman , en dan ken je het gezegde ...."we stoken voor buiten " ... -2( -2(
Nee alle gekheid op een stokje , waar jij woont zal het gemiddeld toch wel een tikkeltje lager zijn van temperatuur denk ik . Er is ook wel wat verschil in de diverse hybrides veronderstel ik. Er zijn er hier ook die ik nog niet zie.
Nu ik kan het zien aan mijn foto's en ze zijn precies even ver als in 2024-2023-2022, verder ben ik niet meer gaan kijken .

Herman Mylemans

Vorig jaar waren ze bij mij eerst in februari in bloei.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 januari 2025, 15:12:40
Maar ook diverse Galanthus soorten maken daar deel uit van de beplanting .Galanthus elwesii 'Godfrey Owen' gaat stilaan aan zijn mooie bloei beginnen .

Deze ken ik eigenlijk niet, Kris. Ik zie dat deze geen groen binnenste heeft?

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 20:02:03
Rhododendron lowndesii in wintermodus ...jawel deze soort ziet er nu deze tijd van het jaar zo uit . Dit is trouwens niet de moederplant maar een uitloper...

Hier is zijn blad al volledig verdwenen Kris
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 17 januari 2025, 19:44:47Deze ken ik eigenlijk niet, Kris. Ik zie dat deze geen groen binnenste heeft?

Stond nog net niet helemaal open Frankie , dus nog een paar dagen geduld ...Echt een goeie hoor ! We kunnen zeker weer een keer ruilen .... -2(

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 december 2024, 20:02:03
Rhododendron lowndesii in wintermodus ...jawel deze soort ziet er nu deze tijd van het jaar zo uit . Dit is trouwens niet de moederplant maar een uitloper...
Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 januari 2025, 13:01:49Hier is zijn blad al volledig verdwenen Kris

Oei Luc , is uwen bladblazer wat te krachtig dan ? -2( -2( -2(

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 januari 2025, 17:34:25
Citaat van: Frankie Wulleman op 17 januari 2025, 19:44:47Deze ken ik eigenlijk niet, Kris. Ik zie dat deze geen groen binnenste heeft?

Stond nog net niet helemaal open Frankie , dus nog een paar dagen geduld ...Echt een goeie hoor ! We kunnen zeker weer een keer ruilen .... -2(

((14

Kris De Raeymaeker

Wat sfeerbeelden van het humus/peatbed dat volop tot leven komt ....
We zien hier links mijn oorspronkelijke Eranthis 'Schwefelglanz' en merken dat hij zich redelijk uitzaait en oprukt naar rechts ...Ook stellen we vast dat de zaailingen vrij wel identiek zijn en dus vormvast zijn .