Cyclamen 2025

Gestart door Kris De Raeymaeker, 4 januari 2025, 15:23:55

Vorige topic - Volgende topic

Theo Stronks

Cyclamen coum.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 februari 2025, 09:32:45
Na de prachtige overzichtsfoto's van Herman met mooie, grote en gezonde groepen gaan we nu even in detail om de bloemen eens van kortbij te bekijken ...... Cyclamen coum  ....
Beetje gespeeld met composities ...

Prachtige opnames, Kris. Dit is geen gewone coum neem ik aan?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een donker bloeiende vorm van C. coum.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Cyclamen pseudibericum . En ook nog in combinatie met een laatste Crocus bloem dit weekend ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 17 maart 2025, 10:20:52
Cyclamen pseudibericum . En ook nog in combinatie met een laatste Crocus bloem dit weekend ...
Ja Kris, er is een tijd van komen en gaan! De tijd van krokussen en sneeuwklokjes loopt op zijn einde.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Cyclamen repandum 'Album'

Cyclamen rhodium ssp. rhodium

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  5 april 2025, 23:40:04

Cyclamen rhodium ssp. rhodium is één van mijn absolute  favorieten onder de voorjaarsbloeiers Herman ! Echt al een mooie groep , hoe lang staat hij er al ? Was tot over 15  jaar haast niet mogelijk om ze onbeschermd in de tuin te laten groeien . Maar sinds de strenge winters hier tot het verleden behoren zijn dat mooie aanwinsten voor onze tuinen .

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 april 2025, 09:43:41
Citaat van: Herman Mylemans op  5 april 2025, 23:40:04

Cyclamen rhodium ssp. rhodium is één van mijn absolute  favorieten onder de voorjaarsbloeiers Herman ! Echt al een mooie groep , hoe lang staat hij er al ? Was tot over 15  jaar haast niet mogelijk om ze onbeschermd in de tuin te laten groeien . Maar sinds de strenge winters hier tot het verleden behoren zijn dat mooie aanwinsten voor onze tuinen .
Kris, die staat er al 9 jaar!

Herman Mylemans

Cyclamen repandum

Kris De Raeymaeker

De eerste zijn al enkele weken uitgebloeid maar een aantal C. purpurascens begint er opnieuw aan ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 juli 2025, 12:03:02
De eerste zijn al enkele weken uitgebloeid maar een aantal C. purpurascens begint er opnieuw aan ...
Kris, ik denk dat ze hier op aangenamer weer wachten! (en ik ook)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  1 juli 2025, 18:04:36Kris, ik denk dat ze hier op aangenamer weer wachten! (en ik ook)

Zou best kunnen Herman maar ik vind dat purpurascens nog goed  tegen de warmte kan ....Ik zag ze ook in de natuur op plekken waar het in de zomer best heel warm is ... Ja we snakten allemaal naar wat afkoeling die er hier inmiddels is gekomen.

Danny Bonnez

Heel dankbaar deze soort , hier beginnen ook enkele planten te bloeien , de hoofdbloei moet nog komen binnen enkele weken ......
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 juli 2025, 12:03:02De eerste zijn al enkele weken uitgebloeid maar een aantal C. purpurascens begint er opnieuw aan ...
Citaat van: Danny Bonnez op  4 juli 2025, 18:06:45Heel dankbaar deze soort , hier beginnen ook enkele planten te bloeien , de hoofdbloei moet nog komen binnen enkele weken ......
Volledig mee eens Danny! In mijn vorige tuin zaaide hij zich ook wat uit . Maar daarvoor moeten ze wat langer vast staan ...Valt me ook op dat ze in cultuur altijd beter bloeien als in de natuur. Toch de plaatsen waar ik ze in de natuur aantrof (Italië en Slovenië) Nog een exemplaar van vandaag in de tuin .

Kris De Raeymaeker

Een purpurascens met zilverachtig (of is het "pewter" ?) blad die ik vroeger nog heb gekocht als de zogenaamde 'Limone Form' ...