Merci Kris, ik wou nog wat posten, maar ik krijg steeds de melding dat formaat groter is dan 200 kb terwijl ik de foto's tussen de bedrijven door gecomprimeerd had. Dit terwijl mijn andere foto's doorgaans een grootte van 1 tot 1,6 MB hebben. 
Heb ik deze week ook al is gekregen Jan ....soms helpt het om eerst je tekst te typen en te sturen zonder bijlagen en ze dan achteraf bij te voegen . Heel gek maar op die manier gaat het soms wel .
Amaai, veel jaren geleden dat er zo'n activiteit was bij de Saxen !
Mag ik even proberen klaarheid te brengen in de duisternis Jan en Kris !
1. problematiek heeft niets te maken met de grootte van het bestand. Op het moment van posten worden de foto's in het systeem automatisch geresized.
2. Er zijn wel een paar mogelijke oorzaken voor die problematiek
- Als jou verbinding niet optimaal is en je post 4 foto's en je krijgt de melding 'bestand te groot' mag je dat negeren, dat is niet de oorzaak. In het systeem zit een 'time out' dat een post stillegt als de oplaadtijd te lang duurt. Dat kan dus zijn doordat 'de kabel' overbelast is (bij grote drukte in je omgeving, of omdat je op het einde van een 'kabel' zit (Jan...) waardoor de verbinding sowieso traag is. Hetzelfde bericht nogmaals proberen door te sturen lukt meestal niet. Je moet een nieuw bericht aanmaken en dan kan het inderdaad helpen zoals Kris schrijft door het bericht eerst met slechts 1 of 2 foto's te posten (dat zal dan wél lukken voor die time-out verlopen is) en dan vervolgens de overige foto's bij te voegen. Ik heb dit ook vaker voor, in de vooravond wanneer veel van mijn buren blijkbaar gelijktijdig bezig zijn... Overdag gebeurt dit zelden.
- een tweede mogelijkheid is dat iemand anders gelijktijdig in hetzelfde topic aan het posten is en je ook een gelijkaardig bericht krijgt.
Remember, probeer dan niet hetzelfde bericht te herposten want meestal lukt dit niet. Je moet een nieuw bericht aanmaken.
Op hoop van zegen !