Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Scheldeman op 13 maart 2025, 17:50:14Vrij nieuw in de collectie is deze recent beschreven Fritillaria rugillosa uit KyrgistanHeel mooie bloem Luc ! Moeilijker dan de doorsnee Frit ?
Vrij nieuw in de collectie is deze recent beschreven Fritillaria rugillosa uit Kyrgistan
Fritillaria aurea staat hier al 4 jaar in de tuin , dit jaar eens geen slakkenvraat .
Citaat van: Danny Bonnez op 23 maart 2025, 20:02:53Fritillaria aurea staat hier al 4 jaar in de tuin , dit jaar eens geen slakkenvraat . Fantastisch om te zien en te horen Danny !! Geeft me de courage om dat ook eens te proberen als ik er weer eens aan geraak ...
Heb nooit gedacht deze zo lang in leven te kunnen houden , Kris , ik probeer maar wat ....... maar zal deze zomer toch verplanten in pot .....doe ik eigenlijk meer en meer ......
Citaat van: Danny Bonnez op 23 maart 2025, 20:02:53Fritillaria aurea staat hier al 4 jaar in de tuin , dit jaar eens geen slakkenvraat .Aardige verschijning in de tuin, Danny. De slakken zijn inderdaad zot van fritilliaria.
Citaat van: Danny Bonnez op 24 maart 2025, 20:34:40Heb nooit gedacht deze zo lang in leven te kunnen houden , Kris , ik probeer maar wat ....... maar zal deze zomer toch verplanten in pot .....doe ik eigenlijk meer en meer ......Van gedacht aan het veranderen Danny ?
Beschik niet over Ieperse klei zoals Danny ...dus moet ik me behelpen met pot cultuur Fritillaria meleagris ...
Een aantal gezaaide fritillaria afkomstig van wildcollectiesFritillaria aurea uit TurkijeFritillaria hermonis uit SyrieFritillaria rhodocanakis uit Griekenland
Fritillaria kittaniae uit TurkijeFritillaria reuteri uit Iran