Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Scheldeman op 5 april 2025, 18:46:38Iets om je hoofd over te breken.Vandaag zie ik een Sanguinaria in bloei met een bloem die op de foto te zien is. De bovenkant is zo wit als mogelijk, de onderkant heeft een lichtrose schijn.De enige twee Sanguinaria die ik hier heb zijn de gevuldbloemige "Multiplex" en "Star". Ik kan mij inbeelden dat de eerste geen zaden aanmaakt. Dus moet deze plant uit de "Star" selectie komen ? Verklaar dat eens....Lijkt me erg op Sanguinaria canadensis ‘Amy’ Die heb ik hier ook in bloei en beantwoord helemaal aan de door jou opgesomde criteria Luc . Overigens een heel mooie cv !
Iets om je hoofd over te breken.Vandaag zie ik een Sanguinaria in bloei met een bloem die op de foto te zien is. De bovenkant is zo wit als mogelijk, de onderkant heeft een lichtrose schijn.De enige twee Sanguinaria die ik hier heb zijn de gevuldbloemige "Multiplex" en "Star". Ik kan mij inbeelden dat de eerste geen zaden aanmaakt. Dus moet deze plant uit de "Star" selectie komen ? Verklaar dat eens....
Lijkt me erg op Sanguinaria canadensis ‘Amy’ Die heb ik hier ook in bloei en beantwoord helemaal aan de door jou opgesomde criteria Luc . Overigens een heel mooie cv !
Heb ik nog nooit in de tuin gehad ! Hoe kan die dan hier komen ?
Citaat van: Luc Scheldeman op 5 april 2025, 18:46:38Iets om je hoofd over te breken.Vandaag zie ik een Sanguinaria in bloei met een bloem die op de foto te zien is. De bovenkant is zo wit als mogelijk, de onderkant heeft een lichtrose schijn.De enige twee Sanguinaria die ik hier heb zijn de gevuldbloemige "Multiplex" en "Star". Ik kan mij inbeelden dat de eerste geen zaden aanmaakt. Dus moet deze plant uit de "Star" selectie komen ? Verklaar dat eens....Citaat van: Kris De Raeymaeker op 5 april 2025, 18:51:08Lijkt me erg op Sanguinaria canadensis ‘Amy’ Die heb ik hier ook in bloei en beantwoord helemaal aan de door jou opgesomde criteria Luc . Overigens een heel mooie cv !Citaat van: Luc Scheldeman op 5 april 2025, 19:03:50Heb ik nog nooit in de tuin gehad ! Hoe kan die dan hier komen ?Er gebeuren vreemde dingen daar in Torhout .... Als je die nooit hebt aangeschaft is dat alleszins een 'look-a like" Luc ... Tenzij Marijke hem daar heeft geplant
Of ben jij hier geweest ?
Een van de enkele resterende planten is deze uitbundig bloeiende Morisia monanthos voorkomend op Corsica in zandige droge kuststroken. Wortelstek is een uitstekende vermeerderings methode.Super vroeg dit jaar.
Enkele planten uit het overdekte frame.Van het geslacht Alyssum bestaan heel wat vertegenwoordigers die in minder of meerdere mate moeilijk te nemen zijn.Deze twee doen het momenteel goed : Alyssum hausknechtii en Alyssum aizoides
Rhodothamnus chamaecistus