Op avontuur in Noord-Oost Italië

Gestart door Danny Bonnez, 18 november 2025, 21:01:21

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

In de namiddag rijden we zo'n 50 km naar het noorden over vlakke wegen naar onze tweede verkenning . Deze plaats ligt op een heuvel van 300 meter hoog in de omgeving van het stadje Buia . Dat stadje is gelegen in een vallei tussen de uitlopers van de Italiaanse en Sloveense Alpen . Boven op de heuvel heb je een mooi uitzicht op de uitlopers van de Italiaanse Alpen
Ieper , West-Vlaanderen

Marc Coolens

Danny Bonnez

Citaat van: Marc Coolens op 25 november 2025, 12:34:45Prachtige beelden Danny , juweeltjes om van te genieten en te verlangen naar de lente. --15  ((3

Dank je Marc , inderdaad we beginnen terug te verlangen naar volgende lente !
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 24 november 2025, 22:55:36We komen aan een groot grasveld midden in het bos , alhoewel de hoofdbloei al een tijdje voorbij is staan er daar nog altijd heel veel bloemen ! Ik weet niet waar eerst kijken ....de camera draait op volle toeren .......
Jawadde , daar staat een en ander !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 25 november 2025, 17:49:43-2(  , ja dat klopt Luc , een van de mooiste witte vormen die ik kon spotten in dit groot grasveld is deze , iedere krokus is anders natuurlijk maar voor mij mag deze gerust naast 'Carpathian Wonder' staan . zie foto 1 , 2 , 3 . Foto 4 is de originele 'Carpaten Wonder' in mijn tuin .

Een "Italian Wonder" Danny ! 

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 25 november 2025, 17:55:20((12  ((12  , nog enkele sfeerbeelden Luc .....

Het voorjaar op zijn best Danny  ((3  Heerlijk om deze sfeer op te snuiven ....

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 25 november 2025, 18:01:32Nog wat sfeerbeelden uit het groot grasveld .....

Die heel donkere mag er ook wel zijn Danny !

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 25 november 2025, 19:35:50Ondertussen is het al middag , tijd om wat te eten , het weer valt best wel mee en we picknicken in het bos . Deze  verkenning was alvast heel erg geslaagd !
Met deze foto's met zicht op de omgeving is deze eerste verkenning ten einde , rondom het bos zijn vooral wijngaarden ......

Heel mooie streek ook Danny ,