Op avontuur in Noord-Oost Italië

Gestart door Danny Bonnez, 18 november 2025, 21:01:21

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:18:23Niet te doen al dat onkruid !  -2(

De ordelijke mens in mij zegt dat ik daar ook is moet gaan tuinieren om te helpen dat onkruid onder controle te krijgen .... -2(  -2( 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:11:20Ik stel 59€ per bol voor in jouw volgende catalogus Danny !  ((14

Het is duidelijk dat Janis hier nog niet geweest is , Luc  -2( . Hier en daar stonden er nog juweeltjes . Ik ben maar een gewone liefhebber en al tevreden met een klein souvenirtje ..... ;)
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:14:45
Citaat van: Danny Bonnez op 25 november 2025, 19:08:14Op deze plaats stonden nog meer krokussen in bloei ...... Het leuke aan dit bos is de combinatie van de verschillende plantensoorten en kleuren .....

De natuur is toch een knappe tuinier Danny, als je ziet hoe alle soorten zo goed bij elkaar passen !  ((14

Niets is zo mooi als het werk van moeder natuur Luc ! We leren er ook heel veel uit hé ......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Vandaag om 11:14:49
Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:11:20Ik stel 59€ per bol voor in jouw volgende catalogus Danny !  ((14

En als je ze per  10 besteld ?  -2(  -2(

Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:20:18
Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 21:11:07We zoeken terug de mooiste vormen uit ......

Een hele opgave Danny !  -2(  Nr twee kan zo 'Ice Princess' gedoopt worden !  ;)

Deze zou vlotjes verkopen Luc en een gepaste naam   ((12  Maar goed , ik vind het wel plezant als je wat ziet in de natuur dat nog niet op de markt is en ik wil het ook zou houden !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:21:24
Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 21:18:17In het bos vonden we voor het eerst Leucojum vernum , op sommige plaatsen stonden ze massaal !

Wat erg !  8)   Bijna geen plaats voor gras !

Het zijn soms woekerende planten Luc  -2(
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Vandaag om 11:28:53
Citaat van: Luc Gilgemyn op Vandaag om 11:18:23Niet te doen al dat onkruid !  -2(

De ordelijke mens in mij zegt dat ik daar ook is moet gaan tuinieren om te helpen dat onkruid onder controle te krijgen .... -2(  -2( 

Dat zal niet nodig zijn Kris , ik ga er gaan wieden in februari ..... -2(
Maar ja daar kan je ook lekker eten en goeie wijn drinken ......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

DAG 2

Het is terug mooi weer en we hebben er zin in om enkele nieuwe plaatsen te gaan ontdekken . We rijden terug 45 km naar het noorden in dezelfde omgeving als gisteren namiddag . We maken een  wandeling in de omgeving van het stadje Treppo Grande op een hoogte van 200 meter . Zie uitzicht op omgeving......

Hier in deze omgeving groeien de krokussen bijna overal waar ze ook maar kunnen . In bermen , kleine bosjes en grasveldjes maar er zijn wel enkele belangrijke voorwaarden ! Ze hebben wel zon nodig maar staan zo goed als altijd onder of in de schaduw van bladverliezende bomen in vochthoudende grond !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Ik heb tot nu toe nog geen rotsplanten getoond , die groeien er daar ook wel degelijk ! zie maar op deze muur ...... -2(
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Al snel wordt duidelijk dat de timing en de omgeving ideaal is ! Hier groeit Crocus heuffelianus massaal ! Op sommige plaatsen staan ze er wel met DUIZENDEN !!!
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

In deze omgeving staan de bloemen nog op een hoogtepunt ! Je vind ze in alle tinten paars maar ook vrij veel witte vormen .
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

We wandelen verder en we lopen door een groot kleurrijk grasveld ......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Nog nooit zag ik zoveel bloemen bij elkaar , Crocus heuffelianus op zijn best !!! Dit moet een hoogtepunt zijn !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Ik heb wel enkele dagen nodig om alles te bekijken .... :o  --6  --15
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

De uren vliegen voorbij , dit is wel echt genieten !!!
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Ondertussen is het al terug middag , tijd om te picknicken en te bekomen van de bloemenzee . We genieten van het uitzicht in deze weide tussen de bloemen ......
Ieper , West-Vlaanderen