Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Rudi Berthels

Tijdens het verpotten altijd problemen met uw Dionysia 's dat ze afsterven? De oplossing, verpot ze met pot en al in een grotere pot en de problemen zijn opgelost. In de natuur groeien de planten ook in rotsspleten. Hieronder een Dionysia tapetodes Brimstone verpot met pot.

Rudi Berthels

Met deze plant is het allemaal begonnen en had ik de microob te pakken in 2019.
Dionysia aretioides ' Bevere'
Deze joekel heeft een doorsnede van 35 cm.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op  4 maart 2026, 12:24:16Met deze plant is het allemaal begonnen en had ik de microob te pakken in 2019.

Joekelmans doet het nog steeds goed Rudi .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Rudi Berthels

Dionysia Sarah DZ99 is een kruising van D.curviflora x D.lamingtonii.
In de winter worden de bladrozen bruin en zien er dood uit bij lamingtonii wat we ook zien bij het geslacht van Draba. Deze soort verkleurt lichtjes in de winter

Rudi Berthels

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  5 maart 2026, 08:23:01
Citaat van: Rudi Berthels op  4 maart 2026, 12:24:16Met deze plant is het allemaal begonnen en had ik de microob te pakken in 2019.

Joekelmans doet het nog steeds goed Rudi .
-2(  -2(  -2(

Rudi Berthels

De mooiste in de Kruidtuin ( deel uit mijn collectie, van Ger)
Dionysia Monika

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op  5 maart 2026, 17:32:39De mooiste in de Kruidtuin ( deel uit mijn collectie, van Ger)
Dionysia Monika
Dat is een echte showplant Rudi , kan je zo mee winnen in de UK ... ((3  ((3

Kris De Raeymaeker

Dit gebeurd er als je deze soort gewoon onbeschermd buiten laat staan en hij krijgt sneeuw en teveel regen op zijn bolleke... ))4 

Rudi Berthels

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 maart 2026, 09:55:14
Dit gebeurd er als je deze soort gewoon onbeschermd buiten laat staan en hij krijgt sneeuw en teveel regen op zijn bolleke... ))4
Kris, Dionysia verdraagt geen water van bovenaf. TTZ er zijn een paar uitzonderingen zoals D. aretioides, D. Involucrata en sommige tapetodes soorten kunnen er wel tegen maar geef ze toch maar geen douche.

Kris De Raeymaeker

Kris, Dionysia verdraagt geen water van bovenaf. TTZ er zijn een paar uitzonderingen zoals D. aretioides, D. Involucrata en sommige tapetodes soorten kunnen er wel tegen maar geef ze toch maar geen douche.
[/quote]

Uiteraard mee eens Rudi ...dit is trouwens D.aretioides . Heeft er niet altijd last van maar nu met die extra sneeuw blijkbaar wel ...

Luc Gilgemyn

Citaat van: Rudi Berthels op  5 maart 2026, 17:32:39De mooiste in de Kruidtuin ( deel uit mijn collectie, van Ger)
Dionysia Monika

Ik schreef het al op FB Rudi, die moet onverwijld de boot op naar één van de AGS shows in Engeland, Farrer Medal gegarandeerd en als je tot in Schotland rijdt win je ook nog de Forrest Medal !  -6(  _02  )))10
Je verzameling heeft je gelijke niet in België!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een bescheiden bijdrage met deze Dionysia 'Brimestone'.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Mark Stolk

D. aretioides heeft het naar de zin in de koude kas
Met vriendelijke groet

Rudi Berthels

Een van de mooiste aretioides is ongetwijfeld Dionysia aretioides Gerben
Foto moet gedraaid worden

Rudi Berthels

Deze is weer een moeilijk te stekken
Dionysia gaube