Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Danny De Raeymaeker

Ger, dit zijn werkelijk schitterende Dyonisia's !  ((14
Soms denk ik dat ik ook maar eens moet experimenteren met deze planten.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Jan Fouquaert

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  9 januari 2014, 19:39:01
Citaat van: Jan Fouquaert op  9 januari 2014, 18:40:51
Prachtig, Ger.

Hier mijn kleintje van 'Ludek Zvolanek', moet nog veel groeien en de bloei is wat 'oneven'.
Sommige bloemen staan open en andere moeten nog beginnen.
Het plantje staat dan ook buiten op een vensterbank in een plantenbak met zand in heel veel wind en soms wat spatjes regen als de wind tegen zit.
Dit jaar hopelijk zullen mijn Dionysia's verhuizen naar een wat betere locatie. 8)

Jan, toch al een mooie prestatie en vooral omdat hij buiten staat ! Een soort die voor mij niet is weggelegd.
Is de witte uitslag op de pot het gevolg van voedsel dat hij kreeg ?

Dank je, maar ik weet het zelf niet wat die witte uitslag eigenlijk is.
Het komt het meest voor op de rand van de aarden potten, maar soms ook op die kleine steentjes van het Japans split.
Als het alleen op de potten zou voorkomen, dan zou ik denken in de richting van kalk dat wordt 'uitgezweet' door de potjes, maar aangezien het ook op die kleine steentjes voorkomt, zal het wel iets anders zijn. Misschien is het een soort schimmel.
Maar in ieder geval hebben de plantjes er geen last van.
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Ger van den Beuken

Citaat van: Jan Fouquaert op  9 januari 2014, 18:40:51
Prachtig, Ger.

Hier mijn kleintje van 'Ludek Zvolanek', moet nog veel groeien en de bloei is wat 'oneven'.
Sommige bloemen staan open en andere moeten nog beginnen.
Het plantje staat dan ook buiten op een vensterbank in een plantenbak met zand in heel veel wind en soms wat spatjes regen als de wind tegen zit.
Dit jaar hopelijk zullen mijn Dionysia's verhuizen naar een wat betere locatie. 8)

Jan ik zie aan het label dat jouw plant van mij afkomstig is. Opmerkelijk dat de kleur geheel anders is.

Luc Gilgemyn

Dat was mij ook opgevallen Ger !
Dat kan dan alleen maar met verschillende groeiomstandigheden te maken hebben zeker ??  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

Ja Luc, dit moet de reden zijn, ik kan het ook anders niet verklaren. Kan uiteraard ook iets te maken hebben met de camera instelling, maar de bloemkleur wijkt erg weinig af van het origineel. Ook iets,  misschien als ik er aan denk, om te vermelden tijdens lezing ondanks, dat het buiten proportie staat van het origineel.

Jan Fouquaert

Aan de camera ligt het niet, met het blote oog ziet deze er net het zelfde uit.
Natuurlijk zijn de omstandigheden totaal anders.
Mijn Dionysia staat buiten en niet in een kas, en in het mengsel zit er totaal geen humus, enkel steen, zand en klei.
Daarbij heeft het 'Mels' klimaat zo zijn eigen eigenschappen. ;D
Of is het een andere ?

Ger van den Beuken

Er valt nog niet veel te beleven in Dionysia world. De afghanica vormen alleen tot nu toe. Dit zijn mooie afghanica aanwinsten. Geen namen tot nu toe, zou naar mijn gevoel wel moeten gebeuren, echter alleen nummers.  De tapetodes vormen zijn op komst. De rest zit nog volledig in knop.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 26 januari 2014, 16:52:16
Er valt nog niet veel te beleven in Dionysia world. De afghanica vormen alleen tot nu toe. Dit zijn mooie afghanica aanwinsten. Geen namen tot nu toe, zou naar mijn gevoel wel moeten gebeuren, echter alleen nummers.  De tapetodes vormen zijn op komst. De rest zit nog volledig in knop.

Dit zijn toch wel echt spectaculaire kleurtjes Ger !!!
Hier staan de eerste bloempjes open bij oa archibaldii en nog enkele andere. Ze zien er wat minder goed uit hier als vorig jaar. Ik denk dat ze hier deze zomer toch wat veel stress hebben opgelopen wegens de aanhoudende hitte. Mijn kas is te warm in de zomer en dat moet ik toekomstig zien op te lossen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Weeral spectaculair, Ger, erg mooie kleuren!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

Heel mooi, Ger. En echt wel een super kleur!
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerard Verweij

Mooi ,Ger.
Ik kan me nu al verheugen op jouw lezing in februari. ((14

Theo Stronks

Prachtige opname,s Ger,voorlopig blijf je ons nog wel verrassen met de Dionysia,s,misschien maar goed dat niet alles tegelijk komt.

Jan Fouquaert

Schuune Ger.
Er is inderdaad nog maar weinig soeps, wat betreft Dionysia.
Hier en daar een solitaire bloem, terwijl de andere knoppen koppig blijven zitten.

1/ Zie hier Dionysia 'Ewesley Theta', de bloemen aan de zijkant staan al lang open, die in het midden weigeren dienst.

2/ Dit kleintje heet 'Judith Bramley' en daar zijn de bloemen al wat braver.  ))4
    Ik heb er ook iets meer tegen gefluisterd.  --6

-5(

Frankie Wulleman

Citaat van: Jan Fouquaert op 27 januari 2014, 19:44:39
Schuune Ger.
Er is inderdaad nog maar weinig soeps, wat betreft Dionysia.
Hier en daar een solitaire bloem, terwijl de andere knoppen koppig blijven zitten.

1/ Zie hier Dionysia 'Ewesley Theta', de bloemen aan de zijkant staan al lang open, die in het midden weigeren dienst.

2/ Dit kleintje heet 'Judith Bramley' en daar zijn de bloemen al wat braver.  ))4
    Ik heb er ook iets meer tegen gefluisterd.  --6

-5(

Nog jong materiaal, maar al erg mooi, Jan.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Gyi Peelaerts

Zeer mooie Jan deze  Dionysia  'Ewesley Theta'en'Judith Bramley'

zeker weten twee voor op mijn verlang lijstje  ))2 :-[

Gyi