Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Ger van den Beuken

Een van de allermooste afghanica vormen vind ik Hans Kaupert. Intens blauw in knop en een bijzondere blauwe tint in open stadium.
Hopelijk leeft ze nog jongens ?

Ger van den Beuken

D. afghanica 'Niels' is een geelbloemige vorm hier ontstaan als zaailing en genaamd door mij naar onze kleinzoon. voor zover ik weet heb ik hiervan nog juist een paar kleine telgen kunnen afstaan.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 19 januari 2025, 21:27:18
Rudi en Kris, hoe gaat het met D.afghanica ‘Christie’ ?
Is hier nog in goede staat Ger  ;)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Ger van den Beuken op 19 januari 2025, 21:43:54
Een van de allermooste afghanica vormen vind ik Hans Kaupert. Intens blauw in knop en een bijzondere blauwe tint in open stadium.
Wat een onwezenlijke kleur, Ger. Magnifiek.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Ger van den Beuken op 19 januari 2025, 21:51:55
D. afghanica 'Niels' is een geelbloemige vorm hier ontstaan als zaailing en genaamd door mij naar onze kleinzoon. voor zover ik weet heb ik hiervan nog juist een paar kleine telgen kunnen afstaan.

Die is helaas niet tot bij mij geraakt Ger , prachtige afghanica ook al weer ...

Kris De Raeymaeker

Zeer mooie afghanica vorm Ger , neen heb ik niet . Misschien Rudi ? 

Rudi Berthels

Heel mooi Ger, maar ze staan nog niet in bloei

Rudi Berthels

De afghanica soorten zijn zeer laat tegen verleden jaar. De enige die bloeit is Tuffwand en 1 bloempje in Gnom. Niels bloeit ook nog niet, heb er wel stekjes van. Dionysia assadii die gaat ook beginnen bloeien, foto’s volgen nog.

Rudi Berthels

Hans Kaupert leeft nog, heb er ook stekjes van maar geen bloei Ger

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op 20 januari 2025, 11:05:17
De afghanica soorten zijn zeer laat tegen verleden jaar. De enige die bloeit is Tuffwand en 1 bloempje in Gnom. Niels bloeit ook nog niet, heb er wel stekjes van. Dionysia assadii die gaat ook beginnen bloeien, foto’s volgen nog.

Die indruk heb ik ook Rudi ! Ik zie hetzelfde hier bij mijn krokussen ....Terwijl het toch niet speciaal een strenge winter was ?

Rudi Berthels

Hier is de bloei 3 weken later dan vorig jaar. Zelfs de Hamamaelis begint nu pas te bloeien.

Rudi Berthels

Dionysia assadii, genoemd naar een Iraanse prof en botanicus aan de botanische tuin van Teheran, Professor Mostafa Assadi , deze botanicus ontdekte meer dan 100 planten in het midden oosten.
De plant is pas ontdekt in 2011.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Rudi Berthels op 26 januari 2025, 11:31:03
Dionysia assadii, genoemd naar een Iraanse prof en botanicus aan de botanische tuin van Teheran, Professor Mostafa Assadi , deze botanicus ontdekte meer dan 100 planten in het midden oosten.
De plant is pas ontdekt in 2011.

En nog meer bloempjes te verwachten zo te zien Rudi . Ook een vroege vogel , net als de afghanica's

Rudi Berthels

Dionysia afghanica Tuffwand nu helemaal in bloei

Eberhard Proessdorf

Prachtige Dionysia laat je zien! Ik had nog nooit een gele Dionysia gezien.

Mijn Afghanica's staan nu ook in de coulissen te wachten.