Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Frankie Wulleman

Bedoel je dat deze Dionysia's buiten staan, Theo? Wat zijn de verdere teeltmethodes die je hanteert bij deze schoonheden?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op  4 maart 2012, 12:53:22
Al enkele blijft hij het goed doen,misschien niet compact als in een kas.
Op een warme plek tegen een muur in stenige grond,Dionysia'"emmely".

Mooie resultaten van deze outdoors experimenten Theo !
Vreemd dat ze minder compact staan dan in een kas - je zou eerder het omgekeerde verwachten..  ))4  Veel planten worden in de kas toch minder compact dan buiten ?
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

Ze staan inderdaad buiten Frankie,weliswaar het grootste gedeelte van het jaar onder plexiglas.
Bij warm weer moet je zorgen dat je de bescherming weghaalt,de kans op verbranding is dan erg groot.
Verder staan ze een stenige grond,doe er verder niets bijzonders mee.
Als je andere foto,s bekijkt Luc,dan lijkt alsof ze in de kas compacter zijn.

Luc Gilgemyn

Je hebt gelijk Theo - het was alleen een bedenking die ik maakte...  Dionysia's reageren blijkbaar anders dan vele planten op de kweek onder glas.

Jozef Lemmens

Jullie hebben vorige zaterdag veel betere planten gezien. Maar naar deze kan ik langer kijken  :D
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Jozef Lemmens

En een laatste voor vandaag.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Jan Fouquaert

Mooi om naar te kijken Jef.
Vandaar dat ik van Engeland een tiental Dionysia's meegebracht heb.
Na drie dagen leven ze nog allemaal ...
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Jef Lemmens op  6 maart 2012, 22:42:05
Jullie hebben vorige zaterdag veel betere planten gezien. Maar naar deze kan ik langer kijken  :D
Je hebt er die kunnen wedijveren Jef , zeker weten ! 
Clarissa is nieuw voor mij , bijzonder met die 2 kleurtjes !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Jullie hebben vorige zaterdag veel betere planten gezien. Maar naar deze kan ik langer kijken  :D

Dat laatste is ongetwijfeld waar Jef...  ))4  maar die van jou zouden echt niet uit de toon zijn gevallen aan de andere kant van de plas !

Jozef Lemmens

Citaat van: Jan Fouquaert op  6 maart 2012, 22:48:10
Mooi om naar te kijken Jef.
Vandaar dat ik van Engeland een tiental Dionysia's meegebracht heb.
Na drie dagen leven ze nog allemaal ...

Jan, je hebt er toch nog een paar voor mij gelaten?   :D

Theo Stronks

Schitterende plaatjes Jef,daar kunnen maar weinigen  aan tippen ((13

Frankie Wulleman

Niet te bescheiden, Jef, deze kunnen zo op een AGS show staan. Zeker weten.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

Aberconwy Nursery had er nog wel een paar over, Jef.
Maar ik heb er ook een paar op de kop kunnen tikken aan de schappelijke prijs van 4 Pond bij de stand van de AGS zelf, zoals Dionysia Charlson Emma.
De rest van de aanwinsten : Dionysia involucrata, D. curviflora x tapetodes MK9109/4, D. Corona, D. Charlson Thomas, D. Ewersley Theta, D. Judith Bramley, D. Lycaenea, D. Tess en
Dionysia Yellowstone.
Als je als echte kenner, tips hebt, altijd welkom. ;)
Momenteel staan ze in stenen potjes in grote stenen potten, die gevuld zijn met zand.
Locatie : de vensterbank van mijn slaapkamer (buiten natuurlijk)
Voordelen locatie: 1/ elke morgen praten tegen de bloemen, helpt naar het schijnt
                         2/ veel wind wegens de open vlakte waar ik woon
                         3/ weinig last van niet vliegende insecten
                         4/ pal op het oosten, dus enkel morgenstondelijke zon
                         5/ wegens de oostelijke richting, praktisch nooit regen aan die zijde, ook wegens het overhangende dak
Ik moet alleen nog kippengaas aanbrengen als bescherming tegen onze vrienden, de vogels.

Groeten van Leiomerus

Luc Gilgemyn

Mooie aanwinsten Jan !!
Als je er op de stand van de AGS gekocht hebt, dan heb je nu waarschijnlijk een aantal plantjes in het bezit, afkomstig van Nigel Fuller of Paul en Jill Ranson ; levende legenden in de AGS show wereld !!  ;)

Jan Fouquaert

Luc,
Van de AGS-stand heb ik zeker een zevental planten gekocht, waaronder een simpele maar mooie Saxifraga cuneifolia variegata aan de schone prijs van 1 Pond als het namelijk solden waren op die stand. Dus van die vernoemde levende legenden zal ik wel wat materiaal in het bezit hebben.
Het waren trouwens allemaal vriendelijke mensen die Engelsmannen en vrouwen, en vooral die blonde dame van Pottertons Nursery vond ik niet alleen vriendelijk maar van mij mocht ze ook eens op de show bench tussen de planten poseren ... ))2