Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 23 februari 2015, 21:25:13
Je hebt er zo een mooi arrangement van geboetseerd. Net Zagros, Iran.
Voor mij mooier dan die opgedofte shows over there, hoewel....

Dank voor het compliment Gerrit . Ik ben er ook content over maar .....het is voorlopig toch een heel lastige evenwichtsoefening om die Dionysia's in dat trogje te kweken.
Een aantal zijn dan ook mislukt en een aantal doen het goed....Maar we gaan verder om er op termijn nog een mooier geheel van te maken. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 februari 2015, 21:12:03
Staat hier ook te bloeien Gerrit .

Misschien dat je met deze planten geen platte prijs wint in de UK maar ik vind het toch mooi op die manier.....

Inderdaad, een prachtige opstelling van betoverend mooie planten Kris !

Gerrit Eijkelenboom

Ik heb de schaal voor ogen Kris, of noem je die de trog? Ik zou die nog wel eens in zijn geheel willen zien. Dit experiment is zeer de moeite waard. Te meer omdat je geen permanente waterhuishouding genereert, zoals in een plungebed. Ik had destijds daarover een kritische opmerking. Of zit ik op een verkeerd spoor. En trouwens ik mis 'ZZ' in volle bloei. Nu hoor ik je nog zeggen dat je niet alles kunt fotograferen en hier tonen, maar deze toch wel?

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 23 februari 2015, 22:13:54
Ik heb de schaal voor ogen Kris, of noem je die de trog? Ik zou die nog wel eens in zijn geheel willen zien. Dit experiment is zeer de moeite waard. Te meer omdat je geen permanente waterhuishouding genereert, zoals in een plungebed. Ik had destijds daarover een kritische opmerking. Of zit ik op een verkeerd spoor. En trouwens ik mis 'ZZ' in volle bloei. Nu hoor ik je nog zeggen dat je niet alles kunt fotograferen en hier tonen, maar deze toch wel?

Nee het is eerder een schaal Gerrit .....maar ik noem ze soms ook een trogje .Je hebt de juiste voor ogen ....Volgens mij is het kleinste plantje uit de vorige post (ik zou moeten zoeken naar de labels die er ergens mee in steken  )een ZZ.....Maar daar stonden de zondag nog niet alle bloempjes van open. Ik wil ze wel nog ne keer in zijn geheel fotograferen maar er steken daar ook nog 2 lijken in die niet direkt uitnodigen voor een foto  ::)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Gerrit Eijkelenboom

Vooral de lijken zijn van belang, want strekkend tot lering, maar niet tot vermaak, in jouw geval.
Ikzelf heb ook zoiets voor ogen, zoiets als bij Joseph Mayr (dionysia.de) En landschap in de kas, met de Dionysia's vrij groeiend in en tussen tufstenen, maar met het plungbed als waterbuffer.
Misschien heb je een aanwijzing voor het falen van sommige soorten.

Ger van den Beuken

Een nieuweling >>>D.afghanica x D. iransharii

Luc Gilgemyn

Citaat van: Ger van den Beuken op 23 februari 2015, 22:59:58
Een nieuweling >>>D.afghanica x D. iransharii

Het ziet er niet naar uit dat je'm eerstdaags al moet gaan snoeien Ger  -2( .... maar het is wel een veelbelovend ding.
Mooi hoe die donkere knoppen contrasteren met de lichtere bloemkleur  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

Dit is werkelijk een super plant Luc. Net wat je zegt, de contrast kleuren tussen knop en bloem zijn fantastisch.

Bart Moerland

Ger.....kan ik hier een kilootje van bestellen.... ((3
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Ger van den Beuken

Citaat van: Bart Moerland op 24 februari 2015, 13:15:24

Bart, zulke planten gaan per gram

Hugo Van Woensel

Citaat van: Ger van den Beuken op 24 februari 2015, 16:55:45
Citaat van: Bart Moerland op 24 februari 2015, 13:15:24

Bart, zulke planten gaan per gram

Voor mij twee gram dan Ger  -2( -2( -2(

Bart Moerland

'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Hugo Van Woensel

D.'Tango' zet z'n dans goed verder
ook D.tapetodes is ondertussen al wat geler geworden

Hugo Van Woensel

Ondertussen zijn D. afganica (gele vorm) , D. 'Anielle', en D. aretioides 'bevere' er ook aan begonnen

Hugo Van Woensel

D. curviflora en D. lycaena staan dan weer goed in de startblokken.
D. curviflora vind ik een van mijn mooiste Dionysias, rozetjes van 2 à 3 mm echt een compacte cushion plant!