Crocus 2026

Gestart door Luc Gilgemyn, 4 januari 2026, 12:04:51

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Crocus goulimyi koestert zich in het zonnetje ...Wie goed kijkt ziet redelijk veel spontane zaailingen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 september 2026, 09:03:45
Citaat van: Danny Bonnez op 25 september 2026, 19:42:19Op een derde plaats komt Crocus nudiflorus boven

Prachtig die nudiflorus Danny . ((14 Hier dan  weer nog niet te zien ...Ik heb ook de indruk dat ik er nog niet het juiste plekje voor vond in mijn tuin .

Dank je Kris , het is een soortje voor een koele plaats in de half-schaduw . Hier zijn ze ook nog niet allemaal boven
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Zal mij ook maar stillekens tussen de croconuts mengen !  ;D

Crocus speciosus albus stuurde eerst een verkenner voorop die dan gevolgd werd door de eerste stormtroepen... ;D  Vorig jaar had ik een heel boeket gelijktijdig in bloei, dat lijkt dit jaar niet zo te worden...

Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 september 2026, 09:06:03Crocus goulimyi koestert zich in het zonnetje ...Wie goed kijkt ziet redelijk veel spontane zaailingen.

Een mooi overzichtje Kris ! Schitterend dat ze daar uitzaaien , heel dankbaar !  ((14  ((3  ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 september 2026, 09:06:03Crocus goulimyi koestert zich in het zonnetje ...Wie goed kijkt ziet redelijk veel spontane zaailingen.

Hier ook een eerste groepje van Crocus goulimyi, toch wel één van de beste en makkelijkste herfstbloeiers voor mij.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 september 2026, 17:06:50Hier ook een eerste groepje van Crocus goulimyi, toch wel één van de beste en makkelijkste herfstbloeiers voor mij.

Ik kan het alleen maar heel erg eens zijn met je Luc !!!

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 september 2026, 17:04:17Zal mij ook maar stillekens tussen de croconuts mengen !  ;D

Crocus speciosus albus stuurde eerst een verkenner voorop die dan gevolgd werd door de eerste stormtroepen... ;D  Vorig jaar had ik een heel boeket gelijktijdig in bloei, dat lijkt dit jaar niet zo te worden...

Die eerste krokussen in de late zomer geven altijd een bijzonder gevoel Luc . De weersomstandigheden zorgen voor een onregelmatig begin naar mijn gevoel .....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 september 2026, 17:06:50

Hier ook een eerste groepje van Crocus goulimyi, toch wel één van de beste en makkelijkste herfstbloeiers voor mij.

Mooi om te zien Luc , ziet er heel goed uit !  ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 september 2026, 17:04:17Zal mij ook maar stillekens tussen de croconuts mengen !  ;D

We zien dat heel graag gebeuren Luc !!!  ((3  ((3  Zet de handrem maar af en laat je gaan zou ik zeggen !

Ooit begonnen met enkele bolletjes Crocus goulimyi ...degene centraal op de foto . Hoop en al een 3 tal en die  3 zijn al minstens verviervoudigd . En bovendien begint deze zich te verspreiden op andere plekken via spontane zaailingen ... (boven en onder op de foto )
Op foto 2 de originele aanplant die ook al flink is aangegroeid ...

Kris De Raeymaeker

Nummertje 5 inmiddels ...een eerste mathewii vorm namelijk , Crocus mathewii 'Star of Belpinari '

Marc Coolens

Wat een crocusweelde , prachtige kleuren  --6  ((12
Laat de foto's maar komen !!

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 september 2026, 13:00:56

We zien dat heel graag gebeuren Luc !!!  ((3  ((3  Zet de handrem maar af en laat je gaan zou ik zeggen !

Ooit begonnen met enkele bolletjes Crocus goulimyi ...degene centraal op de foto . Hoop en al een 3 tal en die  3 zijn al minstens verviervoudigd . En bovendien begint deze zich te verspreiden op andere plekken via spontane zaailingen ... (boven en onder op de foto )
Op foto 2 de originele aanplant die ook al flink is aangegroeid ...

Heeft het goed naar zijn zin daar Kris , het is voor iedere soort altijd zoeken naar de goede standplaats in de tuin ,  als je dan deze vind geeft dit veel voldoening ! Knap resultaat ! ((14
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 september 2026, 13:46:55Nummertje 5 inmiddels ...een eerste mathewii vorm namelijk , Crocus mathewii 'Star of Belpinari '

Schitterend Kris , een eerste echte topper !  ((3
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 september 2026, 13:46:55Nummertje 5 inmiddels ...een eerste mathewii vorm namelijk , Crocus mathewii 'Star of Belpinari '
Citaat van: Danny Bonnez op 28 september 2026, 17:36:38Schitterend Kris , een eerste echte topper !  ((3

We zijn beide fan van de mathewii's he Danny  ))4 Het is de eerste en eigenlijk zie ik van de andere nog niks boven komen ...

Kris De Raeymaeker

Met deze Crocus speciosus 'Alba' komen we aan bij nummertje 6 . Met dank aan onze voorzitter !