Tulpen in 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 4 januari 2026, 19:08:35

Vorige topic - Volgende topic

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 16 april 2026, 22:26:38Tulipa batalani 'Bright Gem' bevindt zich ook al meer dan 20 jaar in de rotstuin. Van een vast waarde gesproken.

Die batalinii vormen zijn super goed en dankbaar Frankie !
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 17 april 2026, 17:41:09
Citaat van: Frankie Wulleman op 16 april 2026, 22:26:38Tulipa batalani 'Bright Gem' bevindt zich ook al meer dan 20 jaar in de rotstuin. Van een vast waarde gesproken.

Die batalinii vormen zijn super goed en dankbaar Frankie !

Vind ik ook wel, Danny. Ze worden ook niet al te groot en passen prima in de rotstuin.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Mark Stolk

Ik zag in de hortus in Utrecht een nieuw stukje aanplant met tulpen waarbij de bloem (geel) zo uit de grond kwam. De vorm als van een grove grote tulp. Ik kon geen bordje vinden. Iemand een idee wat dat is? Het zou de Euraziatische steppe voor moeten stellen.
Met vriendelijke groet

Luc Scheldeman

Citaat van: Mark Stolk op 18 april 2026, 16:33:11Ik zag in de hortus in Utrecht een nieuw stukje aanplant met tulpen waarbij de bloem (geel) zo uit de grond kwam. De vorm als van een grove grote tulp. Ik kon geen bordje vinden. Iemand een idee wat dat is? Het zou de Euraziatische steppe voor moeten stellen.
Je hebt er wellicht geen foto van gemaakt ?
Ik denk dat alle tulpen van bij Eric Breed komen
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Tulipa sylvestris subsp. australis is hier de op één na laatste soort die bloeit.
Misschien was het niet zo verstandig om deze soort in de rotstuin te planten gezien haar sterk stolonifeer karakter.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op  4 mei 2026, 09:07:29Tulipa sylvestris subsp. australis is hier de op één na laatste soort die bloeit.
Misschien was het niet zo verstandig om deze soort in de rotstuin te planten gezien haar sterk stolonifeer karakter.
Mooi maar kan dus gevaarlijk worden om in toom te houden Luc ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Luc Scheldeman op  4 mei 2026, 09:07:29Tulipa sylvestris subsp. australis is hier de op één na laatste soort die bloeit.

Staat er heel mooi bij Luc !
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Staat er inderdaad wel mooi bij.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

De laatste soort is hier traditioneel Tulipa sprengeri . Een soort die je zelden ziet in tuinen maar hier heel goed doet in mijn kleigrond en zaait ook uit
Ieper , West-Vlaanderen