Galanthus 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 15 januari 2026, 12:30:52

Vorige topic - Volgende topic

Marc Coolens

Mooie groepen klokjes Herman , vooral Wendy's gold . In een grote poll komen de zogenaamde gele goed tot hun recht.
 ((14

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 20 januari 2026, 14:59:33Vandaag ook enkele foto's genomen:
Galanthus elwesii
Galanthus elwesii 'Godfrey Owen'
Galanthus lagodechianus
Galanthus plicatus 'Wendy's Gold'

Prachtige groepjes Herman , en wat een prachtige "gouden Wendy " !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Bedankt, stilaan beginnen de groepjes wat groter worden en dan hebben ze meer effect.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Galanthus elwesii 'Sweet Alice'

Galanthus plicatus 'John Long'

Galanthus elwesii 'Rosemary Burnham'

Galanthus 'Galatea'

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 23 januari 2026, 08:30:12Galanthus elwesii 'Sweet Alice'
Galanthus elwesii 'Rosemary Burnham'
Galanthus 'Galatea'

Allemaal mooi maar de ravissante Rosemary springt er toch geweldig uit Herman . Wat een flinke pol al ! Werd me altijd verteld dat hij minder makkelijk zou zijn maar daar zien we hier niks van ...Om die reden heb ik deze nog altijd in pot. 

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 22 januari 2026, 09:30:41Bedankt, stilaan beginnen de groepjes wat groter worden en dan hebben ze meer effect.
Ze zijn inderdaad vooral mooi als het van die groepjes worden ...Maar bij sommige van die vormen duurt dat wel even. Niet bij allemaal , sommigen gaan wel snel.

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 januari 2026, 08:39:42
Citaat van: Herman Mylemans op 23 januari 2026, 08:30:12Galanthus elwesii 'Sweet Alice'
Galanthus elwesii 'Rosemary Burnham'
Galanthus 'Galatea'

Allemaal mooi maar de ravissante Rosemary springt er toch geweldig uit Herman . Wat een flinke pol al ! Werd me altijd verteld dat hij minder makkelijk zou zijn maar daar zien we hier niks van ...Om die reden heb ik deze nog altijd in pot. 
Ja Kris, soms moet je de sprong wagen om hem in de tuin uit te planten, maar als het een dure aankoop betreft ben je natuurlijk voorzichtig. Hij groeit hier beter aan als bijvoorbeeld Diggory, maar ja elwesii is wel gemakkelijker als plicatus.

Kris De Raeymaeker

Stelselmatig verschijnen er steeds meer vormen . Ook deze 2 spetters gan er stilaan aan beginnen .

Herman Mylemans

Galanthus nivalis 'Galatea' genoot van de zon! Hij is oorspronkelijk gekweekt door "James Allen of Shepton Mallet" in de 19de eeuw.

Marc Coolens

Een mooie groep Herman in een blakende zon, was vandaag een topdag. ((3
Ook enkele foto's genomen van planten nog in pot.
G. Rosemary Burnham is voor mij een topplant en vermeerderd goed in pot.

Herman Mylemans

Mooie sneeuwklokjes Marc! Morgen gaat er ook veel zon zijn, dus misschien nog meer foto's.

Wim Boens

Wat "Snowie oldies" in bloei vandaag:

Galanthus 'Nathalie Garton'
Galanthus elwesii 'Zwanenburg'
Galanthus nivalis 'Ginns Imperati' (ooit geselecteerd voor zijn formaat (groot voor een nivalis) en voor de geur)
Galanthus 'Sentinel'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

En ook nog een persoonlijke favoriet: Galanthus 'Trumps' (weliswaar met een ongelukkige naam in de huidige omstandigheden)
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Herman Mylemans

Het wit geweld is op volle toeren aan het geraken. Wim, heel mooie grote groepen zijn toch altijd indrukwekkend.
Het is alleen spijtig dat op foto's de werkelijke grootte van de bloemen niet altijd tot zijn recht komt. Ik veronderstel dat niet alleen de tekening op de bloem maar ook de grootte, vorm en de hoogte bijdraagt tot een eigen cultivarnaam.