Diverse bloembollen 2026

Gestart door Luc Scheldeman, 17 februari 2026, 18:37:02

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Lilium martagon zaailingen in verschillende kleuren. Wel regelmatig gespoten en toch zijn de bladeren aangetast.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Danny Bonnez

Citaat van: Herman Mylemans op  5 juni 2026, 15:15:52Lilium martagon zaailingen in verschillende kleuren. Wel regelmatig gespoten en toch zijn de bladeren aangetast.

Het zijn vervelende kevers hé Herman en ze zijn er al vroeg bij in het voorjaar en geven nooit op
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  5 juni 2026, 15:15:52Lilium martagon zaailingen in verschillende kleuren. Wel regelmatig gespoten en toch zijn de bladeren aangetast.
Citaat van: Danny Bonnez op  5 juni 2026, 22:39:27Het zijn vervelende kevers hé Herman en ze zijn er al vroeg bij in het voorjaar en geven nooit op
De enige lelie waar ik hier nog nooit een leliehaantje op gezien heb is deze Lilium formosanum ssp. pricei. Het is dan ook nog de enige lelie momenteel hier in de collectie. En deze indrukwekkende dwerg gaat weer bloeien .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 juni 2026, 10:44:42
Citaat van: Danny Bonnez op  5 juni 2026, 22:39:27Het zijn vervelende kevers hé Herman en ze zijn er al vroeg bij in het voorjaar en geven nooit op
De enige lelie waar ik hier nog nooit een leliehaantje op gezien heb is deze Lilium formosanum ssp. pricei. Het is dan ook nog de enige lelie momenteel hier in de collectie. En deze indrukwekkende dwerg gaat weer bloeien .

Knap resultaat Kris en geen zorgenkindje , dat is zeker een meerwaarde .....
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 juni 2026, 10:44:42
De jonge plant die je me gaf is ondertussen aan de groei en inderdaad nog niet door kevers beschadigd.
Torhout, West-Vlaanderen