Arboretum Kalmthout Plantendag 19 april 2026

Gestart door AdminLuc, 9 april 2026, 15:04:17

Vorige topic - Volgende topic

AdminLuc

Op zondag 19 april 2026 gaat in het Arboretum te Kalmthout de jaarlijkse plantendag door.
Ook de Vlaamse Rotsplanten Vereniging zal daar als standhouder aan deelnemen. Een niet te missen gelegenheid voor iedere planten liefhebber!!  ((3

Arboretum Kalmthout-Plantendagen.jpg

Voor wie interesse heeft, de VRV heeft een beperkt aantal vrijkaarten voor gratis ingang.  Leden die ons op de verkoopdag van de NRV in Utrecht komende zaterdag komen opzoeken en die van plan zijn naar Kalmthout te gaan kunnen bij ons hun vrijkaart komen ophalen.

Wij hopen veel mensen te zien zowel in Utrecht als in Kalmthout!

Luc Gilgemyn

Vorige zondag hadden LucS en mezelf een stand op de plantendag in Kalmthout - de bedoeling was om onze vereniging wat meer naambekendheid te verschaffen en aan geïnteresseerden wat uitleg te verschaffen over rotsplanten en rotstuinen - tussendoor boden we een aantal planten aan te koop.
Er was heeeeeel veel volk, zie foto's, en over het algemeen kunnen wij tevreden zijn met deze opgeofferde (?) zondag.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Luc Gilgemyn op 23 april 2026, 00:07:26Vorige zondag hadden LucS en mezelf een stand op de plantendag in Kalmthout - de bedoeling was om onze vereniging wat meer naambekendheid te verschaffen en aan geïnteresseerden wat uitleg te verschaffen over rotsplanten en rotstuinen - tussendoor boden we een aantal planten aan te koop.
Er was heeeeeel veel volk, zie foto's, en over het algemeen kunnen wij tevreden zijn met deze opgeofferde (?) zondag.
Ik vond de dag absoluut niet opgeofferd. Weekend en weekdagen zijn voor ons gepensioneerden toch al niet meer echt te onderscheiden.
Vooral interessant vond ik de ontmoetingen met leden die we anders in Gent weinig of niet zien.
Zo weten we eens wie achter een naam in de ledenlijst schuil gaat.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op 23 april 2026, 00:07:26Vorige zondag hadden LucS en mezelf een stand op de plantendag in Kalmthout - de bedoeling was om onze vereniging wat meer naambekendheid te verschaffen en aan geïnteresseerden wat uitleg te verschaffen over rotsplanten en rotstuinen - tussendoor boden we een aantal planten aan te koop.
Persoonlijk vind ik Kalmthout altijd één van de leukste plantenbeurzen ...spijtig genoeg had ik andere verplichtingen en kon ik er dit keer niet bij zijn ...Hopelijk leveren deze inspanningen  meer geïnteresseerden op in onze hobby ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 23 april 2026, 07:00:21
Ik vond de dag absoluut niet opgeofferd. Weekend en weekdagen zijn voor ons gepensioneerden toch al niet meer echt te onderscheiden.
Vooral interessant vond ik de ontmoetingen met leden die we anders in Gent weinig of niet zien.
Zo weten we eens wie achter een naam in de ledenlijst schuil gaat.

Let op het (?) na 'opgeofferd', Luc.  Ook voor mij was hij allerminst opgeofferd, bij andere mensen zou dat wellicht wél het geval zijn.  Op zondag zijn er nu eenmaal vaker andere evtl familiale verplichtingen.  Het was zeer de moeite en de kennismakingen met leden die we persoonlijk niet kennen was zeker bijzonder aangenaam.  Het viel mij nog een keer op dat veel mensen geen flauw idee hebben van rotsplanten/-tuinen.  Misschien moeten wij bij een eventueel volgende gelegenheid b.v. wat extra (grote) foto's of wat bloeiende planten mee nemen om de aandacht te trekken en onze passie nog beter te illustreren... probleem wordt wel de plaats in de wagen...  --11   Voor mij was het in elk geval een positieve ervaring.
Harelbeke-West-Vlaanderen