Androsace

Gestart door Ger van den Beuken, 19 februari 2011, 20:35:50

Vorige topic - Volgende topic

Thomas Eckert

Frankie

Leuk idee... Ik wens je veel succes met dit nieuwe project.

Voor de bewatering en eventuele bemesting raad ik deze fles (1) aan, zoals die misschien ook in laboratoria wordt gebruikt. Zo kun je de wortelhals perfect bereiken zonder het blad nat te maken.

Bij Androsace vandellii (2), Saxifraga griesebachii (3) en deze Draba (4) werkt het in ieder geval tot nu toe heel goed...🤞

Frankie Wulleman

Dat lijkt wel een goed idee, Thomas, met die fles. Nu er nog aan te zien geraken.

Welk soort voeding geef je dan en in welke mate?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Thomas Eckert

Citaat van: Frankie Wulleman op Gisteren om 15:26:44Dat lijkt wel een goed idee, Thomas, met die fles. Nu er nog aan te zien geraken.

Welk soort voeding geef je dan en in welke mate?

O jee, Frankie... als het om bemesten gaat, ben ik zeker geen goede adviseur. Ik gebruik namelijk vrijwel geen meststoffen. In het substraat zit een kleine hoeveelheid langwerkende meststof. Maar gericht bemesten vergeet ik vaak. Misschien kan ik daarom hier ook niet zoveel mooie bloemen laten zien als jullie.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op Gisteren om 15:23:51Frankie
Leuk idee... Ik wens je veel succes met dit nieuwe project.
Voor de bewatering en eventuele bemesting raad ik deze fles (1) aan, zoals die misschien ook in laboratoria wordt gebruikt. Zo kun je de wortelhals perfect bereiken zonder het blad nat te maken.
Bij Androsace vandellii (2), Saxifraga griesebachii (3) en deze Draba (4) werkt het in ieder geval tot nu toe heel goed...🤞

Goed idee Thomas !!!  ((14  ((14  Met dit model van fles loopt de Jiri ook altijd rond in zijn tuin denk ik ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "