Met Penstemons heb ik het in het verleden ook vaak moeilijk gehad Frankie, ik heb hier een hele verzameling etiketten ten bewijze....

Tot ik ze in het wild zag in Amerika en tot het besluit kwam dat ze niet droog genoeg konden staan !!! Drainage, drainage, drainage : dat zijn de 3 kernwoorden om Penstemons aan de praat te krijgen en te houden. Volle zon, een verhoogd bedje en 50 % of meer steenslag in de grond en je kansen op slagen verveelvuldigen zich !
Hierbij nog een foto van Penstemon 'Six Hills' die ook in bloei staat - hij is een stuk groeikrachtiger en meet na 4 jaar ong. 80 cm doormeter. (hij is 15 cm hoog).
De Verbascum is hier in zijn 2e groei en bloei seizoen toe : hij staat wel in de halfschaduw.
Allemaal erg mooi Luc, maar toch vooral extra proficiat voor de behaalde resultaten met de Silene hookeri. Die is zelfs in pot niet makkelijk , dus dit getuigt nogmaals van grote kennis en erg groene vingers...En dan bedoel ik niet dat je handen vuil zijn van het wieden ... 

Dank voor al die lof Kris, je laat me blozen

... maar ik ben er ook heel blij mee dat hij de winter heeft doorstaan. Ook hier ligt het geheim waarschijnlijk in zijn positie op een Zuidwaarts gerichte helling van zeker 60° met dan nog een hoop steenslag in verwerkt. Als hij bij regen wil drinken, moet hij erg snel zijn...