Auteur Topic: Orchideeen  (gelezen 101129 keer)

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Orchideeen
« Reactie #615 Gepost op: 21 mei 2019, 21:24:58 »
((13 ((13 Hoed af Kris, je ziet die (mooie) dingen toch maar heeeeeeeeeeeeel erg zelden in een rotstuin !  -6(

Ben er zelf ook blij mee Luc  temeer omdat ik ze ook altijd bijzonder heb gevonden ....Nu, ze doen het dus al een jaar of 6 zo goed maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het volgend jaar of zelfs volgende week niet kan gedaan zijn. We weten allemaal hoe snel succes kan over zijn met het soort planten wat wij hebben , en dan zeker orchideeen ...
Anderzijds groeien deze planten in de natuur ook in gelijkaardige omstandigheden op rotsachtig terrein en tussen kalkrijk gesteente . Dus daar zal dan wel een overeenkomst zijn . Ook het substraat tussen de stenen zal dan ergens geschikt zijn veronderstel ik . Ik ben op het idee gekomen door dat soort orchideetjes te zien in een tuin van een kennis onder ongeveer gelijke omstandigheden ...
Kris De Raeymaeker vanuit een oude Romeinse nederzetting gelegen aan de Rupel
"Rupelstreek" prov. Antwerpen

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #616 Gepost op: 21 mei 2019, 23:03:33 »
((13 ((13 Hoed af Kris, je ziet die (mooie) dingen toch maar heeeeeeeeeeeeel erg zelden in een rotstuin !  -6(

Ben er zelf ook blij mee Luc  temeer omdat ik ze ook altijd bijzonder heb gevonden ....Nu, ze doen het dus al een jaar of 6 zo goed maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het volgend jaar of zelfs volgende week niet kan gedaan zijn. We weten allemaal hoe snel succes kan over zijn met het soort planten wat wij hebben , en dan zeker orchideeen ...
Anderzijds groeien deze planten in de natuur ook in gelijkaardige omstandigheden op rotsachtig terrein en tussen kalkrijk gesteente . Dus daar zal dan wel een overeenkomst zijn . Ook het substraat tussen de stenen zal dan ergens geschikt zijn veronderstel ik . Ik ben op het idee gekomen door dat soort orchideetjes te zien in een tuin van een kennis onder ongeveer gelijke omstandigheden ...

In ieder geval, prachtig resultaat. Moet ik toch ook nog eens proberen. Wie biedt deze kleinoden trouwens aan?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #617 Gepost op: 21 mei 2019, 23:05:04 »
Eens stuk makkelijker, maar niet minder mooi, is deze Cypripedium 'Emile', een hybride die hier nu al enkele jaren vast staat en telkens goed bloeit. Who needs Cypripedium calceolus, if you have this one ?
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2019, 23:08:44 door Luc Gilgemyn »
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Bulbs & Alpines
« Reactie #618 Gepost op: 22 mei 2019, 22:33:02 »
Eens stuk makkelijker, maar niet minder mooi, is deze Cypripedium 'Emile', een hybride die hier nu al enkele jaren vast staat en telkens goed bloeit. Who needs Cypripedium calceolus, if you have this one ?

Inderdaad een heel fraaie hybride  Frankie , knap resultaat .
Ieper , West-Vlaanderen

Theo Stronks

• Rotsplantenfanaat
  • Top poster
« Reactie #619 Gepost op: 9 juni 2019, 13:57:01 »
Ponoorchis graminifolius bloeit nu talrijk.

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #620 Gepost op: 10 juni 2019, 18:12:25 »
Deze Ophrys-jes blijven maar bloemen produceren ! Erg goed jaar ....

Tweede foto met toevallige passant ...
Kris De Raeymaeker vanuit een oude Romeinse nederzetting gelegen aan de Rupel
"Rupelstreek" prov. Antwerpen

"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "