Een fraai werkstuk Luc, je hebt er met veel inspiratie aan gewerkt. De Matterhorn in het klein. En de planten, niet de minste. De watervoorziening, daar heb je over nagedacht, kan je daar wat over vertellen?
Bedankt Gerrit - je overschat mij voor wat de watervoorziening betreft... De stenen zitten een flink stuk in het compost (een mengsel van tuinaarde/grint en tufsteengruis) en ik reken dus op de capillaire werking...

... m.a.w. dat wordt dus gieten geblazen wanneer nodig...
Ook nog bedankt voor de lof Danny en Wim - zoals gezegd - nu afwachten hoe het loopt met de groei....
Dat is een grote keus op niet meer dan 1/2 m2!Na hoeveel jaren zullen de planten zich hinderen?En hoe doet men dan om ze uit de steen te halen?Zal zeker niet gemakkelijk zijn.Gewoon de steen breken zoals een ouderwetse spaarpot?
De spaarpot is er aan gegaan bij de aankoop van de planten, Jan...

Ik laat de natuur nu zijn werk doen en als bepaalde planten elkaar gaan ginderen, dan wil dat zeggen dat ze goed groeien, daar kan ik alleen maar tevreden mee zijn. In de tufsteen groeien ze sowieso veel trager en compacter, dus ik heb nog wel even de tijd denk ik zo.

De selectie is overigens zo gemaakt dat er geen snelle groeiers tussen zitten - dus ik maak mij niet al te veel zorgen... En als er dan toch eentje te expansief wordt ? Bijknippen zeker en desnoods verwijderen, stekjes nemen en herbeginnen ?