1) Een verkoper kan een (goedkope)plant aanbieden onder de naam van een exclusievere soort waarbij hij er meer geld voor vraagt. Maar zo lopen er waarschijnlijk niet zo veel rond. Loop je toch zo iemand tegen het lijf en je koopt er wat van, dan heb je natuurlijk direct prijs.
Frankie, je roert precies een aantal goede punten aan hier.
Op bovenstaande quote het volgende.
Op de NRV verkoopdag enkele jaren geleden zag ik bij een particuliere kweker een plant te koop staan die ik al langer zocht, Serratula seoanei, die zo’n 15 a 20 cm. hoog wordt en niet woekert, laag blijft en lang bloeit. Ik vroeg nog of het de echte soort was want er bestaat ook een hogere vorm nl. de
S. tinctoria. De dame wees me op een bloeiende stockplant, dus o.k.
Ik ging dus naar huis met de verkeerde plant, want in een volgend jaar lette ik goed op en zag dat de bloemetjes er los waren ingestoken.

Ik ben ook bang dat nog steeds veel nu nog aangeboden planten van dit soort van deze partij afkomstig zijn, dus opletten is de boodschap.
Sinds toen koop ik alleen nog maar bij een paar, mij bekende mensen daar planten!
Trouwens de Sax. Peter Pan die je toonde is het zeker niet! Het is waarschijnlijk een zaailing. Peter Pan is mooi dr. roze en heel compact!