Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 mei 2011, 17:53:461 en 2 : Minuartia caucasica toont enkele spaarzame bloempjes (slechts de tweede keer dat hij bloeit in zijn 10 jarig verblijf hier )3) Saponaria x oleivana4) de Lewisia's in pot komen later in actie dan die in de volle grond.Luc, hier staat dezelfde Minuartia ook voor het eerst in bloei maar dan slechts met twee bloemen en één knopje.Bij mij staat hij echter onder de naam Minuatia stellata, als je M. caucasica door de Google machine haalt komen er veel meer bloemen en een wat andere bloeiwijze.Saponaria X olivana bloeit nog mooier zonder die e
1 en 2 : Minuartia caucasica toont enkele spaarzame bloempjes (slechts de tweede keer dat hij bloeit in zijn 10 jarig verblijf hier )3) Saponaria x oleivana4) de Lewisia's in pot komen later in actie dan die in de volle grond.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 mei 2011, 17:53:461 en 2 : Minuartia caucasica toont enkele spaarzame bloempjes (slechts de tweede keer dat hij bloeit in zijn 10 jarig verblijf hier )3) Saponaria x oleivana4) de Lewisia's in pot komen later in actie dan die in de volle grond.Zeer mooie collectie Lewisia's, Luc. Zijn die potten allen ingegraven? Worden die in de winter afgedekt?
In Wisley nog in de knop maar hier in Rumst volop bloeiend , Campanula betulifolia . Verder ook Saponaria lutea en de meer bekende Saponaria x olivana . Tot slot ook nog Aster coloradensis.
Ik zag ook die campanula betulifolia, Kris, tot mijn verbazing ook in een tufsteen.
Als je het mij vraagt vindt ik Dianthus haematoclix ssp.pindicola een van de mooiste Dianthus soorten.En niet minder belangrijk, erg makkelijk in cultuur.