Een plant die eigenlijk als onkruid beschouwd wordt maar we niet willen missen is een eenjarige en we moeten er altijd wel wat uittrekken.
Maar het geeft kleur op allerlei plekken .
Papaver dubium ssp. dubium
Ben ik helemaal mee eens Luit, die Papavers zorgen voor heel wat extra kleur tijdens de zomer !! Ik probeer elk jaar wel weer wat Papaver nudicaule in de tuin te hebben.
Nee, sorry Luc, ik bedoel hoe ben jij in het bezit gekomen, uit zaad, of bij een kweker.
Gerrit.
Mijn plant komt van bij een kweker uit Wales die hem zeer af en toe eens aanbiedt.
Vermeerderen van cultivars op naam door zaaien kan eigenlijk niet. Tenzij misschien met heel strenge selectie achteraf. Ik probeer hem eens te stekken.
Met betrekking tot Phlox mesoleuca "Mary Maslin" kan ik ook een steentje bijdragen in de discussie.Ik heb hem inmiddels 3 jaar in de tuin. Om hem door de winter te halen krijgt hij iedere keer een glasplaatje boven het hoofd en ik verpak hem veiligheidshalve ook met wat vliesdoek om enige bescherming te bieden tegen de vorst. Of hij het zonder die maatregelen zou redden durf ik betwijfelen, maar weet ik niet zeker.
Hij werd in de lente van 2009 aangeplant, en hieronder achtereenvolgens de foto's van 2009(foto 1) -2010(foto 2) en dit jaar.
Zoals je ziet wordt het een vrij forse plant.
Ik zie wel dat de vorige jaren de plant pas in juli in bloei kwam, hij bloeit nooit uitbundig maar blijft wel bloemen produceren tot in oktober !

Dit jaar kwam hij na de winter eerder moeizaam op gang en ook nu (foto 3) staat hij er nog niet echt "fleurig" bij.
Het wordt afwachten of hij gaat bloeien.