Crevicegardening

Gestart door Kris De Raeymaeker, 18 juni 2011, 22:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 juli 2025, 17:58:41
Ik heb deze  van Arktisch-Alpiner-Garten ,Walter-Meusel-Stiftung als Chamaecytisus pygmaeus ? Dus met het vraagteken achter de naam op het label ..Verzameld op 1700m in NW. Anatolie  - Turkije . Groeit voorlopig vrijwel vlak op de  grond en het blad is ook niet onaardig. Heeft nog niet gebloeid en groeit hier beter dan een (andere ?) Chamaecytisus gueneri....Maar is het dus wel  Chamaecytisus pygmaeus ?
De foto op de voorpagina van hun cataloog van 2024 van deze plant doet me eigenlijk meer denken in de richting van C. gueneri en daar zou ik zeker nog meer over verheugd zijn .
Citaat van: Frankie Wulleman op 21 juli 2025, 11:42:59Ziet er prachtig uit, Kris. Proberen te vermeerderen zou ik zeggen.

Dat is zeker de bedoeling Frankie  ;)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Niet eens zoveel regen gekregen hier maar enkele buien waaronder 1 redelijk fikse en de slakken hebben de weg naar de crevice weer gevonden ...Gelukkig is het groeipunt net niet geraakt ...

Kris De Raeymaeker

Putoria calabrica produceert na de bloei ook kleine rode besjes ...Alhoewel bloei en vruchten door mekaar lopen ....

Kris De Raeymaeker

Acantholimon bracteatum ssp. capitatum is tot zover de kleinste Acantholimon in de collectie. Zeker in de crevice blijft hij heel compact!
Ajuga chamaepitys ssp. chia met dank aan Luc .
Primula villosa ssp. commutata met dank aan Thomas .
Putoria calabrica.

Kris De Raeymaeker

Over creviceplanten gesproken .... ))4  ))4  :-X

Mark Stolk

-2( in elk geval geen round-up stoepje  ((14
Met vriendelijke groet

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Mark Stolk op 29 juli 2025, 23:11:53-2( in elk geval geen round-up stoepje  ((14

Dat is niks voor ons natuurliefhebbers he Mark....

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 juli 2025, 09:34:11Over creviceplanten gesproken .... ))4  ))4  :-X

Het mag ook al eens gemakkelijk zijn, Kris. Welke is het juist?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Nabloei bij Edraianthus serpyllifolius...

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 augustus 2025, 14:32:42Nabloei bij Edraianthus serpyllifolius...
Één van mijn favorieten uit dit geslacht.
Ik vermoed dat deze soort de donkerste bloemen heeft (?)
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 augustus 2025, 14:32:42Nabloei bij Edraianthus serpyllifolius...
Citaat van: Luc Scheldeman op  3 augustus 2025, 13:14:55Één van mijn favorieten uit dit geslacht.
Ik vermoed dat deze soort de donkerste bloemen heeft (?)
Voor mij ook Luc  ;) Jawel qua bloemkleur klopt je veronderstelling alhoewel Edraianthus sutjeskae ongeveer dezelfde donkere bloemen heeft. Die 2 gelijken voor mij verdacht veel op mekaar ...Ook Edraianthus pilosulus heeft van die donkere bloemen maar die zijn hier bij mij kleiner en die is hier ook veel minder bloemrijk.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 juli 2025, 09:34:11Over creviceplanten gesproken .... ))4  ))4  :-X
Citaat van: Frankie Wulleman op 31 juli 2025, 16:17:27Het mag ook al eens gemakkelijk zijn, Kris. Welke is het juist?

De gewone soortjes van het tuincenter die worden aangeboden voor perken en potten Frankie. Ik heb die hier in de winter gewoonlijk in potten om wat kleur te brengen en die zaaien zich blijkbaar uit in de voegen van de klinkers..

Kris De Raeymaeker

Daphne arbuscula ' Zirold' , leuke nabloei ...

Kris De Raeymaeker

Voor mij is Aster coloradensis echt niet weg te denken uit onze rotstuinen. Ook al vanwege het feit dat ze nog laat bloeien en dat ze goed tegen droogte en hitte kunnen.

Kris De Raeymaeker

Nog steeds in lente mood ...