Crevicegardening

Gestart door Kris De Raeymaeker, 18 juni 2011, 22:50:16

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

De crevice medio midden augustus .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 augustus 2026, 18:35:28De crevice medio midden augustus .....
Kris, dat ziet er nog goed uit!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 augustus 2026, 18:35:28De crevice medio midden augustus .....
Citaat van: Herman Mylemans op 19 augustus 2026, 08:14:01Kris, dat ziet er nog goed uit!

Merci Herman ! De rekening van het leidingwater zal het minder goed doen vrees ik....Ik moet bekennen dat ik er regelmatig over geneveld en/of gesproeid heb en dan nog zijn er een 3 tal zeldzaamheden/beauty's uitgevallen. Planten in een crevice worden met de jaren sterker omdat ze op zoek gaan naar water dat dieper zit maar dat effect heb je niet als er nog veel verse aanplant tussenzit. Die hebben de eerste paar jaren nog extra water nodig vooraleer ze door het magere mengsel zijn. En dan nog kunnen ze bovengronds een dusdanige hitteslag bekomen, bij deze hete temperaturen die we hebben gehad, dat het ook fout gaat. Als bovengronds alles afsterft door de extreme hitte dan heeft de wortel niks meer om aan af te geven en is het ook voorbij veronderstel ik .Zo heeft mijn Linum elegans het na 3 voorbije succesvolle jaren het toch begeven. Ze komen uit Griekse gebieden maar het is duidelijk dat het daar in Griekenland hogerop toch niet zo heet wordt.Of toch zeker niet zo lang ...Maar ik had gelukkig stekjes genomen ervoor en die zijn geworteld. Tevens nog afwachten of er ondergronds toch nog niet enige activiteit is ..Ook Linum cariense zat bij de slachtoffers alsook Androsace x marpensis . Deze laatste heb ik nog op een tweede locatie in de crevice die gespaard is gebleven. Voor de rest valt het allemaal mee voorlopig. Ik moet zeker niet klagen want door het assortiment voor de crevice steeds meer aan te passen gaat het in de goede richting ... 

Kris De Raeymaeker

Deze Campanula raineri waande ik verloren ...Staat 3 jaar in de crevice en vorig jaar zag ik hem niet meer na de winter tot er plots in het late najaar op die plek iets piepklein van blad verscheen . Ik had de raineri al helemaal opgegeven in mijn gedachte en dacht aan een zaailing van één of andere rotsplant. Je kon het typische blad van de Campanula er ook nog niet in zien. Maar dit voorjaar ontwikkelde deze kleine minischeut verder en het blijkt toch om de oorspronkelijke Campanula raineri te gaan. En deze bloeit nu volop ...   

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 augustus 2026, 10:30:54Deze Campanula raineri waande ik verloren ...Staat 3 jaar in de crevice en vorig jaar zag ik hem niet meer na de winter tot er plots in het late najaar op die plek iets piepklein van blad verscheen . Ik had de raineri al helemaal opgegeven in mijn gedachte en dacht aan een zaailing van één of andere rotsplant. Je kon het typische blad van de Campanula er ook nog niet in zien. Maar dit voorjaar ontwikkelde deze kleine minischeut verder en het blijkt toch om de oorspronkelijke Campanula raineri te gaan. En deze bloeit nu volop ...   
Nog goed bezig deze Campanula raineri ...

Mark Stolk

Met vriendelijke groet

Kris De Raeymaeker

Kris De Raeymaeker

Een mij onbekende Campanula , ontstaan in de tuin van Franz (Frantisek) Paznocht ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 september 2026, 10:01:24Een mij onbekende Campanula , ontstaan in de tuin van Franz (Frantisek) Paznocht ...
Kris, precies wel een grote bloem!

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 september 2026, 10:01:24Een mij onbekende Campanula , ontstaan in de tuin van Franz (Frantisek) Paznocht ...
Citaat van: Herman Mylemans op  3 september 2026, 11:36:00Kris, precies wel een grote bloem!
Klopt Herman en een goede donkere kleur ...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 september 2026, 11:39:33
Citaat van: Herman Mylemans op  3 september 2026, 11:36:00Kris, precies wel een grote bloem!
Hopelijk groeit hij goed aan!😀

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  3 september 2026, 11:41:28Hopelijk groeit hij goed aan!😀
Ik denk dat dit gaat meevallen Herman en ik hoop dat ik mogelijk volgend jaar de eerste nakomelingen mag verspreiden onder geïnteresseerden...

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 september 2026, 17:07:07
Citaat van: Herman Mylemans op  3 september 2026, 11:41:28Hopelijk groeit hij goed aan!😀
Ik denk dat dit gaat meevallen Herman en ik hoop dat ik mogelijk volgend jaar de eerste nakomelingen mag verspreiden onder geïnteresseerden...
Kris top, voor mij mag je al één reserveren.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op  3 september 2026, 21:13:22Kris top, voor mij mag je al één reserveren.

Staat genoteerd Herman  8)

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 augustus 2026, 09:28:38Deze Amerikaan houd ook van dit weertje en van de crevice ...Phlox grayi , gezaaid in 2025.

Deze Phlox doet ook nog steeds mee .....