Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Ook nog een paar rotsplantjes op mijn verhoogde bed. Ik zag dat deze Anaphalis al niet eens meer in de Plantfinder vermeld wordt.... Anaphalis sinica var. morii Petrophytum hendersonii
De volgende plant vraagt wat geduld. Het heeft zeker wel zes a zeven jaar geduurd,maar nu staat hij al enkele weken zo te bloeien en ook de wind en slagregens maken niet uit:Silphium terebinthinaceum Silphium terebinthinaceum knop Silphium terebinthinaceum bloem Ik heb deze foto een week geleden gemaakt maar hij is sindsdien alleen maar mooier geworden
Hier nog een flinke soort die goed winterhard is en de moeite waard is om naar uit te kijken, d.w.z. als je wat ruimte over hebt. In het voorjaar loopt deze erg laat pas uit, zodat je twijfelt of ie nog leeft De oude takken knip ik pas tegen die tijd af voor de zekerheid dat ie niet invriest. Geen rotsplant natuurlijk Senna hebecarpa Senna hebecarpa cl.
Tenslotte nog een eenjarige met (in mijn ogen) zeldzaam mooie bloemen, die het verdient om in elke tuin te staan:Hibiscus trionum