Peatbed

Gestart door Kris De Raeymaeker, 24 juli 2011, 23:05:15

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Rhododendron camtschaticum bloeit hier altijd onregelmatig en vooral vanaf de zomer ... ::)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

De 'striped pyjama's ' zijn terug ....

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 augustus 2025, 10:18:29De 'striped pyjama's ' zijn terug ....
Kris en nog mooi groen ook! Hier hebben de weinige die ik nog heb allemaal verbranding verschijnselen.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 augustus 2025, 10:18:29De 'striped pyjama's ' zijn terug ....
Citaat van: Herman Mylemans op 27 augustus 2025, 10:19:24Kris en nog mooi groen ook! Hier hebben de weinige die ik nog heb allemaal verbranding verschijnselen.
Deze staat in trogje en uitgeplant tussen zachte turfblokken Herman ..De trog laat ik nooit uitdrogen. Er is wel wat volle zon maar nooit een hele dag .

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 27 augustus 2025, 10:19:24Kris en nog mooi groen ook! Hier hebben de weinige die ik nog heb allemaal verbranding verschijnselen.

Hierbij de gehele plant Herman ...die er nu toch al een 5-tal jaar staat ...
En een detail van de bloem .

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 augustus 2025, 13:40:07

Hierbij de gehele plant Herman ...die er nu toch al een 5-tal jaar staat ...
En een detail van de bloem .

Altijd weer een hoogtepunt in de najaarsbloei!   Hier heb ik enkel nog de G. sino-ornata, hij lijkt mij knoppen te gaan maken maar hij is nog een paar weken bezig denk !k!
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Gilgemyn op  1 september 2025, 15:46:32Altijd weer een hoogtepunt in de najaarsbloei!   Hier heb ik enkel nog de G. sino-ornata, hij lijkt mij knoppen te gaan maken maar hij is nog een paar weken bezig denk !k!

Deze vorm was altijd al vroeger dan al de andere die ik ooit had of nog heb Luc ....

Kris De Raeymaeker

De mooie najaarsgloed van sommige Shortia's komt er ook aan ...

Kris De Raeymaeker

Al een beetje herfst in het peatbed ....

Kris De Raeymaeker

Deze Gentiana sino-ornata 'Gorau Glas ' bloeit nog altijd . En hoe frisser de nachten worden hoe intensiever de kleuren worden ! Echt een groot verschil met augustus ...

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  8 oktober 2025, 20:43:05
Deze Gentiana H-ornata 'Gorau Glas ' bloeit nog altijd . En hoe frisser de nachten worden hoe intensiever de kleuren worden ! Echt een groot verschil met augustus ...

Hij blijft prachtig Kris !

Harelbeke-West-Vlaanderen