... De 'typo' heb ik snel veranderd Kris.... we willen hem uiteraard VERMEERDERD hebben !!! 
Ja die bleek blauwe soorten hebben meestal G. farreri in het bloed... supermooi zijn ze, maar niet gemakkelijk in mijn ervaring... 
Daarom snel vermeerderen om overleving te verzekeren.
Dat het een " typo " was had ik natuurlijk al lang door Luc

Maar ik kon die "inkopper " voor een leeg doel natuurlijk niet laten liggen en de voorzitter een beetje plagen

Maar nu even terug naar de les ....

Ik heb deze plant op twee plaatsen ...Eentje in het peatbed in het opvulmengsel tussen de turfblokken wat voornamelijk bestaat uit verteerde bladgrond en waarschijnlijk te "licht" of "uitdrogend " is . De plant staat echter kort bij een turfblok en kan daar ook nog in wortelen ...Deze plant staat er perfect bij maar gaat niet bloeien dit jaar ....Hij staat mss net iets te veel in de schaduw of komt nog te droog in dat substraat .Een tweede plant , degene die ik toon in bloei , staat in een grote schaal tussen turfblokken maar hier is het mengsel tussen de blokken opgevuld met een 'rijker ' meer vochthoudend mengsel ....Ook met bladgrond , maar tevens toevoeging van J.I. , verteerde schors ,turf .....De vochthuishouding van de schaal is natuurljk makkelijker te controleren. Ik heb heel het jaar ervoor gezorgd dat de turfblokken waar tussen ze staan nooit uit droogden ...En de schaal kan je ook al is verplaatsen als het een dag te warm is ...Wat een gedoe he ...

Maar dit forum is nog steeds gemaakt om informatie te delen ....dus ...
Verder stel ik vast dat deze hybride veel minder "los" groeit dan de sino-ornatum soorten en hybrides en dus wegens zijn compacte groei zeker een grote meerwaarde bied !
En ja hoor ...we gaan hem trachten te vermeerderen ...