Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Het peatbed(je) heeft een "overhaul" gekregen, of moet ik schrijven "facelift" - als afstrooimateriaal was eerder schors gebruikt en dat was niet echt een succes.... De slakken beleefden er hoogdagen en de merels hielden er lelijk huis... Na de winter zag het er niet uit - hele planten uitgerukt - bergen mos losgekrabt... enz... afijn, lang verhaal kort : de schors werd verwijderd en vervangen door steenslag van lava. Het ziet er nu toch weer enigszins menselijk uit.De vreemde kleur van de turfblokken wordt veroorzaakt door het mos, dat net een "behandeling" gekregen heeft, want ook dat liep een beetje uit de hand.
De vreemde kleur van de turfblokken wordt veroorzaakt door het mos, dat net een "behandeling" gekregen heeft, want ook dat liep een beetje uit de hand.
Cassiope 'Muirhead'.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 april 2015, 22:26:38Cassiope 'Muirhead'.Dit jaar echt in topvorm .....in sommige jaren wat spaarzaam met bloemen maar nu volop aan het gaan ......
Cassiope's vind ik prachtig maar hier bij ons op de zandgrond te moeilijk.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 april 2015, 22:33:19Citaat van: Kris De Raeymaeker op 12 april 2015, 22:26:38Cassiope 'Muirhead'.Dit jaar echt in topvorm .....in sommige jaren wat spaarzaam met bloemen maar nu volop aan het gaan ......Cassiope's vind ik prachtig maar hier bij ons op de zandgrond te moeilijk.
Dit jaar echt in topvorm .....in sommige jaren wat spaarzaam met bloemen maar nu volop aan het gaan ......
Een droomplant, Kris, echt de moeite! Heb je die enige voeding moeten geven om tot dat resultaat te komen?
Overzichtje .....
Rhododendron pumilum begint er ook aan in het peatbed.