Ik word ook gek van die slakken.
Mijn alter ego is nu : 'De Verschrikkelijke Grote Boze Slakkendoder'.
Die gaat elke avond op slakkenjacht om ze naar de slakkenhel te sturen.
Ik heb al verschillende keren 'milieuvriendelijke' slakkenkorrels gestrooid, maar die werken blijkbaar enkel maar als er geen bloemen op de Saxen staan.
Mocht ik een slak zijn, ik zou allicht ook liever bloemen eten dan korrels ...dus geen geld meer uitgeven daaraan.
Ze eten niet enkel Saxenbloemen, ook sommige Draba's eten ze gans kaal, onlangs keek ik naar een Androsace mediae die er vorig jaar goed uitzag.
Er zaten twee naaktslakken op de twee overblijvende rozetjes, al de andere totaal kaal gevreten !
Dus, de Verschrikkelijke Grote Boze Slakkendoder gaat dus elke avond op pad, smijt elke slak die hij vindt in een emmertje en dan volgt het 'vagewater'.
Water van een slordige 60 graden, ook gebruikt voor de afwas, is meer dan voldoende.
Nu ja, ik ben niet zo erg groot, maar ik noem me graag groot ten opzichte van de kleine, middelgrote en grote slakjes ...

De Verschrikkelijke Grote Boze Slakkendoder is niet enkel 's nachts op zijn hoede, ook overdag is ie bij de pinken.
Kijk maar wat hij achter deze stenen vond ...
En dat na emmers en emmers vol met allerhande soorten slakken !

1/ Die steen staat er al ettelijke tijd tegen het huis, waar ook zich zelf gezaaide Aubrieta's goed gedijen.
De Verschrikkelijke Grote Boze Slakkendoder zag met zijn lodderig ook een klein slakje bovenaan de steen zitten.

2/ Zie je het ?
3/ Pfff, er zaten er maar twintig....

4/ Nog een andere steen, tel ze hier maar zelf.