Foto van de dag

Gestart door Roland de Boer, 9 augustus 2010, 12:52:41

Vorige topic - Volgende topic

Wim Boens

Nog wat....veel kleur vandaag.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Marc Coolens

Mooi Wim jammer dat we dit niet meer zien in de wegbermen ((3

Kris De Raeymaeker

Ik vond deze Tulipa dasystemon een foto van de dag waard ....De kracht om zich door de natte grond te wurmen heeft iets ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Marc Coolens

Twee lente foto's nogmaals Edgeworthia chrysantha met schuw spinnetje en een boeket crocussen

Herman Mylemans

Citaat van: Marc Coolens op 25 februari 2026, 18:33:02Twee lente foto's nogmaals Edgeworthia chrysantha met schuw spinnetje en een boeket crocussen
Ja Marc, vandaag was het inderdaad echt lente. Zelfs veel vlinders gezien.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Marc Coolens

Inderdaad Herman deze gehakkelde aurelia was aan het opwarmen.
Ook de citroenvlinder was op de afspraak maar wervelde te veel om te fotograferen.

Frankie Wulleman

Foto's van meer dan een week geleden. Toen was het nog maar februari en toch stond er al een eerste sleedoorn (prunus spinosa) in bloei. Ze lijken wel elk jaar vroeger te bloeien. Het ganse jaar door zijn het onopvallende heesters, maar in het prille voorjaar sieren ze het landschap met hun fijne, helderwitte bloempjes op de naakte donkere takken. En de eerste bestuivers zijn er dol op.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Een 'stilleven' dat ik 'Vergane glorie' zou dopen !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Het nemen van foto's is altijd weer boeiend en kan heel diverse  sferen oproepen ...
Twee keer dezelfde plant , namelijk Pulsatilla slavica. Maar 2 keer een verschillend camera standpunt en 2 keer andere invalshoek tov het licht levert totaal andere beelden op .. 

Kris De Raeymaeker

Narcissus obesus ...voor mij een foto van de dag waard ...

Marc Coolens

Mooi Kris een echte paasfoto ((3