Foto van de dag

Gestart door Roland de Boer, 9 augustus 2010, 12:52:41

Vorige topic - Volgende topic

Pim Hols

Citaat van: Luc Gilgemyn op 29 oktober 2011, 11:15:27
Het mooie weer blijft maar doorgaan en toch leverde een klein regenbuitje weer een opvallend beeldje op...

Je hebt duidelijk oog voor die fraaie plaatjes, Luc. :o
Heemskerk, Noord-Holland

Luc Gilgemyn

Bedankt Pim, maar een goed fototoestel doet meer dan de helft van het werk  !  ;)

Hier zijn inmiddels geen libellen meer te zien...
Harelbeke-West-Vlaanderen

Theo Stronks

We zijn een paar dagen in Hoch Sauerland geweest,niet speciaal voor planten deze keer.
Bij een temperatuur van 18 graden heeft ook daar de herfst flink toegeslagen.
Een prachtig gezicht al die verkleuringen,met daar tussendoor het groen v/d sparren.

Cor van Kapel

Citaat van: Luc Gilgemyn op 31 oktober 2011, 18:59:35
Bedankt Pim, maar een goed fototoestel doet meer dan de helft van het werk  !  ;)
Niet zo bescheiden Luc ;D ;D, allereerst moet je er oog voor hebben, op de tweede plaats komt het beheersen van de techniek en pas daarna spelen de (on-)mogelijkheden van het gebruikte toestel een rol :-X.

Luc Gilgemyn

Bedankt Cor... je krijgt me nog aan het blozen..  :-[ ;)

Kris De Raeymaeker

Water zet in beweging Luc....Jouw druppel indachtig maakte ik deze morgen een foto van een koppel Rhodo-bloemen.
Het betreft Rhododendron keiskei en de bloemen waren helemaal nat van de dauw ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Cor van Kapel

Ook heel erg geslaagd Kris :-*, heel mooi in beeld gebracht met dat beetje tegenlicht.

Pim Hols

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  1 november 2011, 23:46:10
Water zet in beweging Luc....Jouw druppel indachtig maakte ik deze morgen een foto van een koppel Rhodo-bloemen.
Het betreft Rhododendron keiskei en de bloemen waren helemaal nat van de dauw ...
Ook een prachtig plaatje van een 'vochtig ochtendglorenmoment', Kris! :P
Heemskerk, Noord-Holland

Luc Gilgemyn

"Crispy white" zou een gepaste omschrijving kunnen zijn !

Luit van Delft

We waren juist op tijd terug van een kort bezoek aan Oostenrijk om hier thuis deze gentiaan te zien bloeien.
De knoppen voor het voorjaar zijn ook al zichtbaar, alleen als het zo warm blijft zullen ze wel al eerder in bloei komen en blijft er
voor het voorjaar niets over ::) :(

Gentiana angustifolia Frei  1.11.'11
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Luit van Delft

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 31 oktober 2011, 16:37:26
Ja Wim, dat vind ik leuk om te horen. Er was altijd 'gedoe' over wat nu het verschil was tussen die twee. Ik heb als eerst de "Rozanne" gekocht zo'n 10 jaar geleden en daarna de zgn. "Jolly Bee". Ik kan me daar heel veel bij voorstellen hoe dat tussen die twee is toegegaan in de rechtzaal.
Ik wil nog even terugkomen op de Geranium Jolly Bee (Rozanne)
Een aantal jaren geleden had ik juist een G. Rozanne geplant en kreeg toen, van de mij goed bekende winnaar van Jolly Bee, een paar planten om te proberen.
Ik moet zeggen dat de plant die onder de naam Jolly Bee kwam, jaarlijks veel rijker en ook langer bloeit dan de G. Rozanne. De planten zullen dan misschien wel genetisch praktisch gelijk zijn, maar er is toch verschil. Dus als ik nu G. Rozanne zou moeten kopen zou ik in elk geval ervoor zorgen planten van de oorspronkelijke partij G. Jolly Bee te krijgen.
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Wim Boens

Citaat van: Luit van Delft op  2 november 2011, 20:54:00
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 31 oktober 2011, 16:37:26
Ja Wim, dat vind ik leuk om te horen. Er was altijd 'gedoe' over wat nu het verschil was tussen die twee. Ik heb als eerst de "Rozanne" gekocht zo'n 10 jaar geleden en daarna de zgn. "Jolly Bee". Ik kan me daar heel veel bij voorstellen hoe dat tussen die twee is toegegaan in de rechtzaal.
Ik wil nog even terugkomen op de Geranium Jolly Bee (Rozanne)
Een aantal jaren geleden had ik juist een G. Rozanne geplant en kreeg toen, van de mij goed bekende winnaar van Jolly Bee, een paar planten om te proberen.
Ik moet zeggen dat de plant die onder de naam Jolly Bee kwam, jaarlijks veel rijker en ook langer bloeit dan de G. Rozanne. De planten zullen dan misschien wel genetisch praktisch gelijk zijn, maar er is toch verschil. Dus als ik nu G. Rozanne zou moeten kopen zou ik in elk geval ervoor zorgen planten van de oorspronkelijke partij G. Jolly Bee te krijgen.

Heel goed mogelijk, Luit. Soms kan een klein (genetisch) verschil een gans verschil uitmaken in de tuin. Zo kunnen planten van dezelfde soort maar dan verzameld op verschillende plaatsen er voor zorgen dat de ene het wel goed doet in een bepaald klimaat en de andere helemaal niet.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Theo Stronks

Hoe bijzonder het is weet ik niet,maar vond het wel apart een nog bloeiende Alstroemeria aurea "lutea".

Wim Boens

Citaat van: Theo Stronks op  3 november 2011, 13:31:58
Hoe bijzonder het is weet ik niet,maar vond het wel apart een nog bloeiende Alstroemeria aurea "lutea".

Is wel apart, hier bloeit hij al een tijdje niet meer, Theo. Ik denk dat hij zich ook vergist heeft van seizoen.
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Gerrit Eijkelenboom

Herfst.