Speciaal voor hen die vroeger bij biologie niet helemaal bij de les waren 
Ik ben zoiemand Cor, die vroeger niet bij de (plantkunde)les was. Echter, als je ziet, wat voor visuele hulpmiddelen de leraren tot hun beschikking staan zou je kunnen denken, dat jongeren nu massaal interesse voor de natuur gaan krijgen. Jouw filmpje is daar een voorbeeld van.
In mijn (puber)tijd bestond biologie uit het leren van hoofdstukken uit een dik plantkundeboek met als enige illustratie tekeningen van doorgesneden bloemen met lettertjes wat het betekende. De leraren waren meer geinteresseerd in de planten en dieren dan in hun leerlingen. Zo heb ik in dit verband nog een anekdote om dit te illustreren. Ik zal zo'n 15 jaar oud zijn geweest toen mijn plantkundeleraar opdracht gaf aan zijn leerlingen om als huiswerk bloemen en bladeren te verzamelen om voor de klas te bespreken. In feite een lofrijk streven van hem om ons zo in contact te brengen met de levende natuur. Ik was enthousiast, want ik wist een plek met mooie bloemen achter een klooster, waar niemand ooit kwam. Daar plukte ik zo'n 2 of 3 paarse bloemen, waar onder een vrijwel uitgebloeide. Vol verwachting toog ik de volgende morgen naar school in de overtuiging dat ik goed werk had geleverd. En inderdaad, ik moest naar voren komen en naast mij stond de leraar met de rietorchissen in zijn hand en begon mij publiekelijk uit te kafferen. Hoe ik het in mijn hoofd had gehaald om zulke zeldzame bloemen te plukken waaronder een uitgebloeide, want dat was helemaal erg omdat zo het zaad verspild werd. Ik werd daar zo vernederd, dat ik besloot dat ik niets meer met de natuur te maken wilde hebben. Conclusie: Hoe belangrijk zijn je leraren en wat een fouten kunnen zij maken.
50 jaar na dato een rode kaart voor hem als foto van de dag.