Mooi die "muurbloem" ! Ik heb er hier eentje waarvan het etiket al vele jaren verloren is gegaan, dit zou wel eens dezelfde kunnen zijn.... wat dacht je ? Heb nu wel geen detailfoto bij de hand.
(hij staat wel gewoon in de rotstuin)
Inderdaad moeilijk te zien zo Luc ...Het zou best kunnen maar die ik heb onder de naam pusilum groeit zeker minder welig dan degene die jij toont. Maar de mijne is natuurlijk opgesloten in de tuf ....Ik denk dat de mijne nog van bij Ger komt . Het is een heel trage groeier en zaailingen kon ik nog nooit bemerken. Het loof is een beetje blauw groen . Als we mekaar nog eens treffen maar is beter onderzoeken !
Mijn exemplaar staat denkelijk al 15 of 20 jaar op dezelfde plaats - hij groeit ook traag, maar je ziet hoe hij er inmiddels uit ziet. Ik heb er ook al een aantal stukken van afgehaald - maar in de tuf zal hij zich uiteraard volledig anders uit zien. Ik ben nog een paar detailfoto's gaan nemen van het loof en dat is ook blauw/groen te noemen. Waar hij vandaan komt weet ik niet meer, kan best nog van bij vader Portier komen.
Het blijft moeilijk uiteraard.

Ik ben net even in mijn (heel) oude notities gaan duiken. Hij is dus aangeplant in 1995

zeggen en schrijven 22 jaar geleden dus.
De plantnaam die er toen bij hoorde was Alyssum pulvinare, maar dat is hij wellicht niet, dan komen we immers bij blauwgrijs blad uit als je even googelt.