Gebruik van tufsteen en de planten die er van houden in de rotstuin

Gestart door Kris De Raeymaeker, 10 maart 2010, 21:53:11

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op  7 mei 2026, 21:43:53Globularia incanescens zaait zich uit op en tussen de tufstenen. Voor mij de grote favoriet binnen het genus globularia.
Wat een pracht !!!
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 april 2026, 21:18:57Ondertussen in de tufa tuin ...
Helichrysum sessiliodes
We zijn al een maand verder en Helichrysum sessiliodes staat er nog altijd goed bij ...

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 mei 2026, 20:17:35
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 april 2026, 21:18:57Ondertussen in de tufa tuin ...
Helichrysum sessiliodes
We zijn al een maand verder en Helichrysum sessiliodes staat er nog altijd goed bij ...

Knap Kris, is die plant eigenlijk te vermeerderen?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Helichrysum sessiliodes
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 mei 2026, 20:17:35We zijn al een maand verder en Helichrysum sessiliodes staat er nog altijd goed bij ...
Citaat van: Frankie Wulleman op 18 mei 2026, 21:03:13Knap Kris, is die plant eigenlijk te vermeerderen?

Ik vermoed van wel Frankie , via stek ....Ik zal het na de bloei is proberen ...

Kris De Raeymaeker

Veel diverse soortjes bij elkaar op enkele vierkante centimeters ...

Kris De Raeymaeker

De aliens are back ..Teucrium aroanium

Luc Gilgemyn

Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Linum suffruticosum subsp. salsoloides 'Spanish Sun' is al een beetje over zijn top heen qua bloei ...Het gaat snel met deze temperaturen ...

Frankie Wulleman

Asperula sintenisii baant zich een weg over en op de tufsteen.

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 mei 2026, 08:35:00Linum suffruticosum subsp. salsoloides 'Spanish Sun' is al een beetje over zijn top heen qua bloei ...Het gaat snel met deze temperaturen ...

Prachtig, Kris, ook deze behoort hier inmiddels al tot de eeuwige jachtvelden.

Luc Scheldeman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 mei 2026, 08:35:00Linum suffruticosum subsp. salsoloides 'Spanish Sun' is al een beetje over zijn top heen qua bloei ...Het gaat snel met deze temperaturen ...
Ken ik niet.
Moet kunnen gestekt worden.
Torhout, West-Vlaanderen

Thomas Eckert

Jankaea heldreichii... de goden van de Olympus lijken me gunstig gezind te zijn. 😎

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 25 mei 2026, 16:11:28Asperula sintenisii baant zich een weg over en op de tufsteen.
Knap Frankie , ik heb er eentje van jou en die wil maar niet bloeien ...geen idee waarom ...

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 26 mei 2026, 05:11:31Jankaea heldreichii... de goden van de Olympus lijken me gunstig gezind te zijn. 😎
Kijk eens aan , knap ! Betekent alleen dat je ze op de juiste plek hebt geplant Thomas...Ik zag ze nog recent op hun natuurlijke standplaats...