Varens

Gestart door Frankie Wulleman, 12 maart 2010, 22:59:18

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

Uiteraard mag je dat Filip !  Die varen is er blijkbaar  klaar voor, om  zijn nieuwe bladeren te ontrollen.
Mooie soort die ik sinds vorig jaar ook in de tuin heb .

Hugo Van Woensel

#61
Varens bloemen wel niet maar sommige soorten geven toch kleur in de tuin!
Eigenlijk is het ontrollen van varens even mooi als sommige planten die bloemen
De eerste is een Osmunda cinnamomea var. fokiensis

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Hugo Van Woensel op 17 april 2014, 23:23:50
Varens bloemen wel niet maar sommige soorten geven toch kleur in de tuin!
Eigenlijk is het ontrollen van varens even mooi als sommige planten die bloemen
De eerste is een Osmunda cinnamomea var. fokiensis

Wow, wat een felle kleur, bij die Osmunda cinnamomea! Of heeft het fototoestel de kleur wat overschat? Spijtig dat onze tuin niet groter is , anders zou ik wel meer varens zetten .

Luc Gilgemyn

Citaat van: Hugo Van Woensel op 17 april 2014, 23:23:50
Varens bloemen wel niet maar sommige soorten geven toch kleur in de tuin!
Eigenlijk is het ontrollen van varens even mooi als sommige planten die bloemen
De eerste is een Osmunda cinnamomea var. fokiensis

Schitterende Osmunda, Hugo !!  Hoe hoog mogen we die inschatten ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

Ik kan alleen maar instemmen met voorgaande, Hugo....Prachtige Osmunda  --6
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Hugo Van Woensel

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 18 april 2014, 08:38:31
Citaat van: Hugo Van Woensel op 17 april 2014, 23:23:50
Varens bloemen wel niet maar sommige soorten geven toch kleur in de tuin!
Eigenlijk is het ontrollen van varens even mooi als sommige planten die bloemen
De eerste is een Osmunda cinnamomea var. fokiensis

Wow, wat een felle kleur, bij die Osmunda cinnamomea! Of heeft het fototoestel de kleur wat overschat? Spijtig dat onze tuin niet groter is , anders zou ik wel meer varens zetten .

Ze komen inderdaad zo rood op, om later dan groener te worden, let op een gewone cinnamomea is niet zo rood, deze is een
Osmunda cinnamomea var. fokiensis

Luc wat de grote betreft zal hij zo tussen de 40cm en de 60cm schommelen.

Gerrit Eijkelenboom

Er is vrijwel niets over deze variëteit te vinden op het web.
Waar heb je deze gekocht Hugo?

Hugo Van Woensel

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 19 april 2014, 09:24:08
Er is vrijwel niets over deze variëteit te vinden op het web.
Waar heb je deze gekocht Hugo?

Sorry Gerrit, ik heb uw vraag nu pas gezien. ))2
Ik heb hem via een ruilbeurs op een ledenvergadering van de Nederlandse Varenvereniging nu toch al zeker een jaar of zes ondertussen.
Van wie hij komt weet ik niet meer!

Filip Wauters

Citaat van: Hugo Van Woensel op 28 april 2014, 22:45:20
Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 19 april 2014, 09:24:08
Er is vrijwel niets over deze variëteit te vinden op het web.
Waar heb je deze gekocht Hugo?

Sorry Gerrit, ik heb uw vraag nu pas gezien. ))2
Ik heb hem via een ruilbeurs op een ledenvergadering van de Nederlandse Varenvereniging nu toch al zeker een jaar of zes ondertussen.
Van wie hij komt weet ik niet meer!
Gerrit

ik heb de plant ook staan en heb die vorig jaar 1 mei op de plantendag in Bokrijk bij een varenverkoper gekocht. Er staat geloof ik maar 1 kweker met enkel varens, dus dat kan niet moeilijk te vinden zijn . Alleen weet ik niet of hij dit jaar ( morgen dus) standhouder is. Veel succes.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

Dank je Filip

Ik heb mijn best gedaan, maar mijn vrouw vindt hem niet mooi. (snap je dat nou  ???  ;D )

Filip Wauters

Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 30 april 2014, 19:38:55
Dank je Filip

Ik heb mijn best gedaan, maar mijn vrouw vindt hem niet mooi. (snap je dat nou  ???  ;D )
Spijtig Gerrit

de kweker was aanwezig en had er planten van bij.  Misschien had je het gewoon niet moeten vragen... IK plant ook wel eens wat stiekem. Meestal merken  ze dat toch niet.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

#71
Oho Filip, dat kan ik niet flikken. Iets stiekem planten is er niet bij. Het is ook haar tuin, weet je. En zo'n varen is daar gewoon te groot voor. Een Erigeronnetje of een Drabaatje, dat zou nog kunnen. Maar bij een duidelijk veto, moet je soms je verlies nemen.  --19

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Filip Wauters op  1 mei 2014, 19:16:41
.. IK plant ook wel eens wat stiekem. Meestal merken  ze dat toch niet.


Hoe durf je Filip! Dat had ik nu toch niet van jou verwacht!

Filip Wauters

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  1 mei 2014, 19:51:16
Citaat van: Filip Wauters op  1 mei 2014, 19:16:41
.. IK plant ook wel eens wat stiekem. Meestal merken  ze dat toch niet.


Hoe durf je Filip! Dat had ik nu toch niet van jou verwacht!
Er staan nu ook planten in de tuin die ik niet mooi vind en die toch blijven, dus mag ik ook iets planten dat Tamara niet mooi vindt. Dan is er toch evenwicht, niet ?
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

Citaat van: Filip Wauters op  3 mei 2014, 21:27:53
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op  1 mei 2014, 19:51:16
Citaat van: Filip Wauters op  1 mei 2014, 19:16:41
.. IK plant ook wel eens wat stiekem. Meestal merken  ze dat toch niet.


Hoe durf je Filip! Dat had ik nu toch niet van jou verwacht!
Er staan nu ook planten in de tuin die ik niet mooi vind en die toch blijven, dus mag ik ook iets planten dat Tamara niet mooi vindt. Dan is er toch evenwicht, niet ?


Een evenwicht vinden en elk zijn ding kunnen doen in de tuin, is uiteraard heel belangrijk in een relatie. Als je een grote tuin hebt is dat wel iets gemakkelijker. :D ;)