Auteur Topic: Galanthus evenementen 2012  (gelezen 39343 keer)

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #45 Gepost op: 17 januari 2012, 15:47:36 »
Welkom, Lida! Hoe meer galantoholics, hoe meer vreugd!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lida Lourens

• Top poster
« Reactie #46 Gepost op: 17 januari 2012, 18:07:31 »
Wel Valentin, fijn zo dat ik mee heb mogen werken aan welke vreugde dan ook en in het bijzonder aan de besmetting van de de sneeuwklokjesziekte zoals wij dat hier in Nederland
soms noemen. Maar zolang het bij onze liefde voor planten blijft lijkt het inderdaad op een positieve toetreding.
In ieder geval heel hartelijk dank voor je hartelijk welkom. Dat doet een mens goed.
Ik heb al veel gehoord en gelezen betreffende je toewijding aan het sneeuwklokje en ik hoop je toch ook eens persoonlijk te leren kennen, maar vooral veel van jouw introducties
te mogen zien en ervan te kunnen genieten in mijn eigen tuin.

Lida
Lida Lourens, Stadskanaal - Nederland - http://www.kijktuin-city-channel.nl

Lida Lourens

• Top poster
« Reactie #47 Gepost op: 21 januari 2012, 13:41:05 »
Ik denk dat we toch met zijn allen eens naar Noord Nederland moeten, Lina !  ((14
Bij deze, jullie zijn hartelijk welkom. Indien jullie aangeven wanneer en met hoeveel personen jullie zullen komen, zorgen wij voor een welkom commissie
en voor een natje en een droogje. De koffie/thee is snel bruin en een pan met soep of een macaroni schotel is snel gemaakt.
Indien jullie zo gastvrij zijn om ons als niet leden van de VRV, toe te laten op jullie forum, zullen wij onze Oost-Groninger gastvrijheid ook graag tonen.
Let wel, het is een hele eind hoor naar het Noorden van Nederland, dat ervaren wij jaarlijks indien we naar Beervelde afreizen. Om nog maar niet te spreken
over het oponthoud op de rondweg van Antwerpen. Dus neem voor de reis voldoende tijd. Trouwens het is zoals Lina al schreef: Ook tijdens de reis kan men
het zich gezellig maken en met elkaar discussiëren over de hobby of anderzijds. Hier gaat het weer om de voorpret.
Lida

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #48 Gepost op: 23 januari 2012, 16:33:00 »
Een heel vriendelijke uitnodiging is dat Lida  ((4
Daar moeten we toch eens ernstig over nadenken  ))4  - als het dit jaar niet lukt dan misschien volgend jaar  ((14 !
Je zal hier her en der al wel gemerkt hebben dat afstanden ons niet afschrikken !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #49 Gepost op: 23 januari 2012, 20:50:23 »
Van uit de cactuswereld stuurde een gunstige wind  ons onderstaand berichtje.... 

Op vrijdagavond 3 februari 2012 om 20 u verschijnt Valentijn Wijnen bij cactusvereniging Obregonia, in parochiezaal Tongelhof, De Trannoyplein 7 te Tongerlo (Westerlo)voor een lezing over sneeuwklokjes.

Voor vrijdag 3 februari geen cactussen!!! Op onze eerste bijeenkomst van het jaar gaan we al meteen vreemd.  Ook andere succulenten komen niet aan de orde…. maar wel “Sneeuwklokjes”!!!!!!  Die frele witte bloemekes die momenteel hun schoonheid proberen tentoon te spreiden in onze winterse tuinen.  Zalig gevoel wanneer je ze op een koude winterdag ziet schitteren in de zon.  Prachtig!!!!! En over deze kleinoden komt Valentijn Wijnen ons alles vertellen en nog meer laten zien in zijn voordracht: sneeuwklokjesgekte of sneeuwklokjespassie!        
“De lezing zal handelen over de steeds meer uitbreiding nemende sneeuwklokjesgekte, de algemene verzorging, de manier om een collectie op te bouwen, de galanthomanie in al haar facetten, verschillende goeie cultivars en echte bijzonderheden.”                

Een echte aanrader.  Gevaar dat ook jij aangestoken wordt die avond is zeer reëel maar ongevaarlijk..  Je weet wel, indertijd, die prik van de cactus…. Valentijn biedt op 3 februari ook galanthusplantjes te koop aan!!!!!!!    

Lida Lourens

• Top poster
« Reactie #50 Gepost op: 23 januari 2012, 22:39:52 »
Heel, heel interessant en wat jammer dat wij, Lina, Rika en Lida helemaal in het Noorden van Nederland wonen.
Helaas het is wel erg ver reizen voor het bijwonen van een lezing. Maar.... de datum is in onze agenda genoteerd.
Dit is wat we hier noemen, de kat op het spek binden.

Lida

Lida Lourens

• Top poster
« Reactie #51 Gepost op: 24 januari 2012, 00:02:26 »
Luc, wij hebben er hier nog eens over gesproken en gemaild en hebben derhalve nog een vraag.!
Zijn ook niet leden welkom ????
Ik kan me voorstellen dat de opkomst voor een lezing van Valentin dusdanig hoog is dat
er onvoldoende plaats is voor niet leden.

Lida

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #52 Gepost op: 24 januari 2012, 08:30:56 »
Dit is geen organisatie van de VRV, maar van een cactusvereniging Lida... Ik kan uw vraag derhalve niet beantwoorden ((15 
Misschien kan Valentin dat wel, wanneer hij dit bericht ziet ?
Anders neem ik even contact op met de organisatie en post het antwoord hier.
Ik zou echter denken dat lidmaatschap van die cactusclub niet verplicht is, anders zou men ons niet vragen dit bericht hier te posten.

... Dat geldt ook voor onze bijeenkomsten van de VRV Lida - daar wordt lidmaatschap op prijs gesteld, maar is niet verplicht !  ;)

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #53 Gepost op: 25 januari 2012, 12:57:54 »
Lida, de organisatoren laten mij weten dat de hogervermelde lezing door Valentin Wijnen volledig gratis is en toegankelijk voor iedereen !
Allen daarheen dus !!  ((12

Lida Lourens

• Top poster
« Reactie #54 Gepost op: 25 januari 2012, 16:16:50 »
Geweldig luc, dank voor al die moeite. We overleggen nog. De heenreis is geen probleem. Ook al is het op een vrijdag, je kunt er voldoende tijd voor vrij maken, maar nog vier uur terug, waarschijnlijk na tienen, geeft te denken in de winterperiode. Lina en Rika hadden al eens een lezing van Valatin gehad bij Ineke van "de Boschhoeve". Wij zien het weer even aan.
Lida

Cor van Kapel

• Top poster
« Reactie #55 Gepost op: 31 januari 2012, 22:05:21 »
Even dacht ik dat Annie Fallinger dit jaar geen open dagen zou houden ))9 maar ik vond dit bericht op de site van de Boschhoeve ((14.

Op 10, 11 en12 februari houdt Annie Fallinger in Dordrecht open dagen voor haar sneeuwklokjesverzameling.
Annie is Nederlandse collectiehoudster -((1 van "Galanthus", ze heeft geen website o.i.d. Haar collectie omvat ruim 500 variëteiten ))5.
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2012, 22:07:05 door Cor van Kapel »

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
« Reactie #56 Gepost op: 11 februari 2012, 09:29:05 »
Ook voor onze agenda in 2012 hebben we nog de sneeuwklokjes weekends bij Cathy Portier en Jan Van de Sijpe op de kwekerij in St. Kruis Brugge : http://www.alpenplanten.be
Data : 2012
zaterdag 4 en zondag 5 februari
zaterdag 11 en zondag 12 februari
zaterdag 3 en zondag 4 maart (van 9 tot 17 uur)

Er zijn geleide wandelingen doorheen hun nieuwe wintertuin met sneeuwklokjescollectie
Vr gr

Cathy en Jan hebben ingespeeld op het ellendige weer dat hun eerste twee sneeuwklokjes weekends in de war stuurt.

Ze openen ook EXTRA hun deuren op zaterdag 18 februari voor een winterwandeling door hun sneeuwklokjes tuin !  ((14

Zie ook de info op hun website !  
http://www.alpenplanten.be/

Valentin Wijnen

• Volwaardig poster
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
« Reactie #57 Gepost op: 12 februari 2012, 10:57:27 »
Omdat ik de laatste weken nogal wat vragen kreeg, even dit korte bericht. Ik zal dit jaar niet verkopen in Kalmthout  ))8. Deels door het aanhoudende vriesweer en het beperkte aantal van vaak zeldzame sneeuwklokjes dat ik kan aanbieden, neem ik een jaartje 'vrij'. Ik zal wel als 'dormant bulbs' in juni-juli wat gaan verkopen of  -liever nog- ruilen. 
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #58 Gepost op: 12 februari 2012, 20:30:01 »
Van uit de cactuswereld stuurde een gunstige wind  ons onderstaand berichtje.... 
Op vrijdagavond 3 februari 2012 om 20 u verschijnt Valentijn Wijnen bij cactusvereniging Obregonia, in parochiezaal Tongelhof, De Trannoyplein 7 te Tongerlo (Westerlo)voor een lezing over sneeuwklokjes.

Weet er iemand hoe dit afgelopen is ? Ik herinner me dat het die avond vrij desastreus was op  de baan door winterse toestanden ...
Ze hadden daar ook geen geluk in Tongerlo ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Johan Keulemans

• Superposter
« Reactie #59 Gepost op: 12 februari 2012, 20:37:30 »
Citaat
Ook is er de 'Sneeuwklokjeszondag', op zondag 19 februari 2012 in de Oranjerietuin Vordenstein te Schoten.
Dit evenement gaat door: van 14 tot 17 uur.
Op het programma staan interessante lezingen over het assortiment sneeuwklokjes, de mooiste nieuwigheden en een reportage over mooie én interessante Engelse sneeuwklokjestuinen.
Adres: Horstebaan,2900 Schoten

Voor wie hier naartoe gaat, de ruime parking van Vordenstein is in de Kopstraat. Is een zijstraat van de Horstebaan.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)