Auteur Topic: Met de VRV naar de EARLY SPRING SHOW van de AGS in Harlow (UK)  (gelezen 23412 keer)

Hans Meulenbelt

• Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • Irisarian
Re:Met de VRV naar de EARLY SPRING SHOW van de AGS in Harlow (UK)
« Reactie #90 Gepost op: 6 maart 2012, 23:57:57 »
En eerder op de dag ook nog deze Saxifraga's. Saxifraga 'Nimbus', Saxifraga 'Lenka' en Saxifraga oppositifolia 'Latina' onder andere. Ik heb trouwens ook nog een paar Pleiones mee naar huis genomen, maar daar is nog niet veel van te zien. ;D ;D ;D.
Hans Meulenbelt.
Leusden, Nederland.

Bart Moerland

• ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
« Reactie #91 Gepost op: 7 maart 2012, 00:08:19 »
Mooie plaatjes allemaal mannen!........ziet er allemaal goed uit!

Ennuh...Hans......de laatste 6 zijn allemaal soortecht....ennuh......kan ik die dikke NIMBUS niet overnemen! :P

Bart
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Theo Stronks

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
« Reactie #92 Gepost op: 7 maart 2012, 15:52:22 »
Prachtige collectie Hans,bij die"" Nimbus"" moet je volgens mij bewaking zetten ;)

Jan Fouquaert

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Leiomerus
« Reactie #93 Gepost op: 7 maart 2012, 18:36:23 »
En tenslotte ......wat me nog het meest tevreden stelt van allemaal ..... Op deze bus een aantal jonge liefhebbers die buiten hun jeugdige leeftijd ook nog eens heel gedreven en  gepassioneerd bezig zijn  met onze hobby !
Zij zijn allen beste mensen lid van onze VRV ,NRV en regelmatig present op ons forum .
En dat is voor mij hoopgevend en heuglijk nieuws naar de toekomst toe.   ((14
Tja, wat je jong noemt. In Harlow was er een jeugdige heer van naar schatting 70 jaar en die zei tegen ons, Matthias 23 jaar en ikzelf 44 jaar, dat hij zeer verheugd was dat er zo jong publiek tussen het oudere publiek rondhing. Voor Matthias ging die vlieger op, maar voor mij ??? ))2
In elk geval, jonge plantjes waren er zeker  :
10 x Dionysia, 9 x Androsace, 8 x Primula, 21 x Saxifraga, 13 x andere en 8 zakjes zaad.
Ze zullen hier een goede thuis krijgen. 8)
www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Gert Hoek

• Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • grows alpines below sealevel
« Reactie #94 Gepost op: 7 maart 2012, 18:53:36 »
Hey Theo, zo te zien ken jij die uit Nijverdal ook al, heeft ie de grootste collectie van heel......... en dan wil die nog die mooie van Hans!!!!

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #95 Gepost op: 7 maart 2012, 20:07:06 »

Tja, wat je jong noemt. In Harlow was er een jeugdige heer van naar schatting 70 jaar en die zei tegen ons, Matthias 23 jaar en ikzelf 44 jaar, dat hij zeer verheugd was dat er zo jong publiek tussen het oudere publiek rondhing. Voor Matthias ging die vlieger op, maar voor mij ??? ))2

De (hoge gemiddelde) leeftijd van de leden is zowel bij de AGS als bij de SRGC al jarenlang een zorgenkind en een frequent terugkerend onderwerp van discussie zowel op meetings als op de verschillende fora Jan !  Geloof me, een lid van 44 jaar beschouwen ze daar als "een belofte"... ik durf er zelfs niet aan denken hoe ze iemand van 23 zouden omschrijven !  )--1
Het voordeel is dat ik mij onveranderlijk jong voel, als ik op één van die shows rond loop...  Misschien ligt daar de reden dat ik zo dikwijls de oversteek maak... -1(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #96 Gepost op: 7 maart 2012, 20:53:00 »
Dan ben ik met mijn 39 nog eveneens een jonkie. Allée prettig om te horen. Naast Adrian Young voelde ik mij ook wel zo, een soort van een bleuke. Maar dat vindt ik helemaal niet erg.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Leiomerus
« Reactie #97 Gepost op: 7 maart 2012, 21:19:40 »
Sorry Frankie : van 'ik vind' vind ik altijd dat dit met aan het einde een -d moet geschreven worden.
Jouw juf van het vierde studiejaar zou op je blote poep slaan.
Niet mee inzitten, veel mensen maken die fouten. Ik zal je een beetje helpen :
Gouden regel : bij hij en bij jij als persoonsvorm komt ALTIJD een -t op het einde van het werkwoord, bij ik NOOIT. Dus 'ik wordt' kan niet.
Als er een -d in de infinitief staat dan staat die -d eenvoudig overal in het werkwoord, dus dan krijg je 'ik antwoord' en 'zij antwoordt'
Voor de laatste letter van het voltooid deelwoord kijk je naar de verleden tijd, voorbeeld 'ik wachtte' - ik heb gewacht, of 'ik voelde' - ik heb gevoeld.

Voor zover 'meester Jan' :D, sorry ik heb nu eenmaal een hekel aan 'dt-fouten'  :o

En bij Adrian Young voelde ik me ook een jonkie, ik had zenuwen op voorhand toen die mij een tijdje geleden een mail stuurde dat hij me eens wou ontmoeten ...
Dus was ik toch nog een beetje jong bij big mister Young.
Een jonge belofte, Luc...lol :D

Ik zal trouwens altijd de jongste zijn, ik heb twee broers en vier zusters en ik ben de JONGSTE, joepie.

Frankie Wulleman

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Alpinelover
« Reactie #98 Gepost op: 7 maart 2012, 21:47:31 »
Sorry Frankie : van 'ik vind' vind ik altijd dat dit met aan het einde een -d moet geschreven worden.
Jouw juf van het vierde studiejaar zou op je blote poep slaan.
Niet mee inzitten, veel mensen maken die fouten. Ik zal je een beetje helpen :
Gouden regel : bij hij en bij jij als persoonsvorm komt ALTIJD een -t op het einde van het werkwoord, bij ik NOOIT. Dus 'ik wordt' kan niet.
Als er een -d in de infinitief staat dan staat die -d eenvoudig overal in het werkwoord, dus dan krijg je 'ik antwoord' en 'zij antwoordt'
Voor de laatste letter van het voltooid deelwoord kijk je naar de verleden tijd, voorbeeld 'ik wachtte' - ik heb gewacht, of 'ik voelde' - ik heb gevoeld.

Voor zover 'meester Jan' :D, sorry ik heb nu eenmaal een hekel aan 'dt-fouten'  :o

En bij Adrian Young voelde ik me ook een jonkie, ik had zenuwen op voorhand toen die mij een tijdje geleden een mail stuurde dat hij me eens wou ontmoeten ...
Dus was ik toch nog een beetje jong bij big mister Young.
Een jonge belofte, Luc...lol :D

Ik zal trouwens altijd de jongste zijn, ik heb twee broers en vier zusters en ik ben de JONGSTE, joepie.

Dat noemen ze dan 'in zijn hemd gezedt' of nog 'te kakken gezetd'. Maar je hebdd wel gelijk natuurlijk. Op dit forum typ je al eens sneller een fout. Zolang er maar niet te veel in het tijdschrifd staan, ben ik al contend. Dat betaamdt niet voor een redacteur. Dit gezegt zijnde. Ik zal er op letten, meester.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jan Fouquaert

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Leiomerus
« Reactie #99 Gepost op: 7 maart 2012, 21:59:56 »
Trekd het je nied aan Frankie, ietereen maakd al eens fauten. Niemant is perfekd, tenzij je niemand bend.
Misschien was het wel een mooie juffrouw in het vierde leerjaar ? Of er stond een mooie Cyclamen naast je bank op de vensterbank.
Ik had een lelijke meester in die tijd, vandaar dat ik die regels een beetje ken. :D

Jozef Lemmens

• Rotsplantfanaat
  • Senior poster
    • Alpines, the Gems of the Mountains
« Reactie #100 Gepost op: 7 maart 2012, 22:12:21 »

Beste bestuursleden, dit is een openlijke sollicitatie naar een plaats bij de redactie van het tijdschrift.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Johan Keulemans

• Superposter
« Reactie #101 Gepost op: 8 maart 2012, 22:37:15 »
Ook voor de liefhebbers van schaduwplanten was er hier en daar iets te bewonderen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

• Superposter
« Reactie #102 Gepost op: 8 maart 2012, 22:39:28 »
Zelfs hier en daar een orchidee, Cymbidium goeringii. Al is de foto niet zo goed  :(
En nog een Correa 'Marian's Marvel'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Herman Mylemans

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
    • gentians
« Reactie #103 Gepost op: 10 maart 2012, 08:51:52 »
Heeft er iemand nog iets gehoord van Edrom? Ik had een bestelling geplaatst die zij zouden meebrengen. Vorige maandag heb ik nog eens naar Edrom gemaild maar tot nu toe geen antwoord.
mvg Herman
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #104 Gepost op: 10 maart 2012, 09:05:44 »
Heeft er iemand nog iets gehoord van Edrom? Ik had een bestelling geplaatst die zij zouden meebrengen. Vorige maandag heb ik nog eens naar Edrom gemaild maar tot nu toe geen antwoord.
mvg Herman

Er stond een bordje, dat degenen die bij Edrom hadden besteld zich moesten wenden tot de AGS stand om daar regelingen te treffen om de planten te laten opsturen, Herman.  Ik hoorde vertellen dat de moeder van één van de Edrom uitbaters ernstig ziek was en dat ze daarom niet waren afgekomen uit Schotland...   :(   
Harelbeke-West-Vlaanderen