Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Lily-Anne Vereecken

#555
Deze lagere Buddleja ( ongeveer 1 m H ) bloeit nog heel goed. Ik knip wel heel regelmatig de uitgebloeide bloemen weg om langer bloei te hebben . Op deze wijze kan hij verder bloeien tot de eerste nachtvorst .

Frankie Wulleman

Heel waardevol zo'n Buddeleja in de tuin L.A. Toen ik vroeger nog een vasteplantenborder had stond er ook ééntje in. De bloei houdt inderdaad heel lang aan en de zoete geur trekt natuurlijk heel wat vlinders aan. Dat is dan toch nog één van de planten die ik een beetje mis uit die border.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Filip Wauters

Dit boompje heb ik deze week kunnen redden uit een rotstuin. Weet er toevallig iemand welk geslacht dit zou kunnen zijn.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Filip Wauters op 31 december 2017, 11:51:47
Dit boompje heb ik deze week kunnen redden uit een rotstuin. Weet er toevallig iemand welk geslacht dit zou kunnen zijn.

't Is in ieder geval een 'takkig' boompje, met 'botten' en 't zit in een jutezakje. Maar dat wist je waarschijnlijk al? 7))

Zonder te zeveren, je zal moeten wachten tot in het voorjaar, Filip, dan weet je allicht meer.
Gered uit een rotstuin? Waar vind je rotstuinen waaruit je boompjes kan redden?  ::)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Filip Wauters

De foto's zijn niet ideaal maar misschien kan iemand aan de hand van de knoppen zien wat het is . Ik gok op een wilgje.
En die tuin is van het topic gratis planten en stenen...
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Wim Boens

Ik zou ook zeggen Salix (wilg) maar welke soort??  ((--11
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Filip Wauters

Dit toont aan dat zelfs het slechte kletsnatte weer van de laatste tijd toch iets positiefs kan opleveren. Dat onbekende Salixje is als eerste bewoner van de nieuwe crevice geplant . Enkele dagen later zag ik aan de voet van de plant een bloot geregend etiketje steken. Het blijkt om Salix helvetica te gaan. Zo heeft dit boompje zijn identiteit weer.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Zou die met tijd niet wat groot worden voor die locatie, Filip ?
Harelbeke-West-Vlaanderen

Filip Wauters

Misschien Luc, ik kende hem niet. Ik weet ook niet hoe oud de plant al is. Maar hij lijkt tot hiertoe niet te zijn gesnoeid. We zien wel, een gekregen paard, enz.
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen

Johan Keulemans

Hamamelis intermedia 'Barmstedt Gold'.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Edgeworthia chrysantha
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Hamamelis intermedia 'Barmstedt Gold'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Wim Boens

De geur van deze was vandaag overweldigend...Edgeworthia chrysantha
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Wim Boens

#568
Prunus mume 'Beni-Chidori'
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Danny Bonnez

Ieper , West-Vlaanderen